Seiko 7a38 / 7a28 / 7a48 only

Wat een beauty!

1 like

Deze is nooit gebruikt. Heeft alleen batterijwissels gehad. Nu er ook een doosje bij zit, probeer ik het setje compleet te maken door op zoek te gaan naar de handleiding.
Foto’s komen zodra deze binnen is.

3 likes

En de bracelet :thinking:?!?

Voor zover ik weet kon je kiezen voor een leren band of bracelet. Maar hiervoor heb ik geen bewijs.

Is dit een originele?

IMG_9260

Mmh vind ik lastig - Seiko & bracelets is een verhaal apart… Ik heb/ken dit model ook niet, maar online zie ik meerdere versies 7020 met het SQ logo op de clasp, evenals bij andere modellen.
Er staat overigens een heel aparte all black 7A op eBay zag ik, lekker :stuck_out_tongue:

1 like

En binnen. Ik hou het mooi op een soepel bandje van Horween leer.

19 likes

Gefeliciteerd :+1:t2:

Helaas overtuigt mij deze Seiko niet. Mocht er een liefhebber zijn. Misschien ligt het aan het bandje. Te uni qua kleur of zo. Ik weet het niet.

2 likes

Ai dat is zonde. Helaas staan de feestdagen ook voor de deur, anders had ik hem graag overgenomen.

Misschien ligt het aan het bandje?
Ik heb zelf de militaire versie van de 7a28. Helaas heeft deze vast bandpinnen waardoor ik beperkt ben in de bandkeuze… Hoewel, er blijft voldoende leuks uit te kiezen :wink:

Misschien is het een idee om wat te experimenteren met andere bandjes?
Nato of wellicht een mesh?

Hier mesh op mijn Speedmaster

6 likes

Deze RAF wijzerplaat is absoluut beter. Zijn de wijzers ook een tikje groter? Lijkt meer in balans.

1 like

De dial en de wijzers zijn anders. Zitten best wel wat verschillen in de dial als je ze naast elkaar zet.

5 likes

Deze al een tijdje in bezit.

En deze knoeperd op het oog maar weet er nog weinig van. Hij loopt niet dus weet niet of het de moeite is…

7 likes

Afhankelijk van de prijs kan het zeker de moeite waard zijn.
Als hij niet loopt en met 'n service niet wil lopen, kunnen printplaat en/of spoelen kapot zijn en aan deze, is niet anders meer aan te komen, als van donor uurwerk.
Ik heb er al veel gerepareerd, het wordt wel moeilijk (duurder) om aan onderdelen te komen.

3 likes

Dankjewel voor de reactie!
Zou ik evt. voor een servicebeurt bij jou kunnen aankloppen als ik hem aanschaf?
Ik ben nog in onderhandeling met de verkoper. (Zou 100€ een mooie prijs zijn?)

Service kan ik voor je doen.
Voor 100 euro kan het wel interessant zijn.

1 like

Super! Bedankt.

Gokje wagen pakt goed uit!
Gekocht als niet werkend, maar gelukkig met een nieuw batterijtje erin loopt ie weer.
En alle functies werken.

7 likes

Gefeliciteerd :+1:, hele aparte deze!
Af en toe heb ik het gevoel dat deze vroege quartz chrono’s niet zo lekker reageren op winterse temperaturen - wellicht dat zoiets een service indicator is…?!?

1 like