Ja ik heb geen APRO kunnen kopen. Ik gun je je lolletje.
Maar goed, wie is er een 7A38-expert waar ik terecht kan voor een batterijwissel + nieuw glaasje plaatsen?
Ja ik heb geen APRO kunnen kopen. Ik gun je je lolletje.
Maar goed, wie is er een 7A38-expert waar ik terecht kan voor een batterijwissel + nieuw glaasje plaatsen?
In dit geval lees ik Ruud’s posts echt zoals hij het bedoelt. Ik vind het aardig complimenteus.
So what. Ik ook niet. Ze lachen me al uit bij de AD. Dat model lijkt er gewoon op.
Aad57 want Seiko, en verder alle horlogemakers op die lijst.
Hij speelt het goed en subtiel. Dat geef ik ‘m wel.
Het verhaal heeft een verleden en dat weet Ruud ook. Maar dat gaat hij nu niet (meer) toegeven.
Edit: heb Aad bericht. Thnx!
Ruud’s posts werken soms bloeddrukverhogend, ik ken het gevoel. Maar in dit geval zie ik een behulpzame Ruud (en gelukkig zie ik die vaker).
Klopt. Maar ik weet niet hoe t is afgelopen want dat hele rolex only volg ik niet. Trek dat haantjesgedrag daar niet.
En dat model lijkt gewoon op de seiko versie van de RO. Daarom is dat een van de duurdere 7a’s
Aad is met HF-verlof denk ik. Laatst gezien 26 mei.
Dat kan. Dacht zelfs dat ie gestopt was maar dat klopt volgens anderen gelukkig niet. Maar glaasje in die kast zetten of een batterij kan elke horlogemaker.
Pt_seiko doet veel seiko, maar zelf nog geen ervaring mee, alleen goede verhalen. Doet nu een Seiko voor me.
7A38-706A Blue dial.
Deze heb ik nu ongeveer 3 jaar en draag hem regelmatig. Moet nog een keer een nieuw bandje op.
Ik vind het geweldig om te zien dat de 28-, 38- en 48-ers toch nog echt gewaardeerd worden.
Het plaatsen van een nieuw glaasje zou inderdaad een horlogemaker moeten kunnen. Oppassen is hierbij dat je de kunststofring tussen kast en glas niet beschadigd. Ik heb er inmiddels 4 vervangen en mij is het daarbij 1 keer mis gegaan. Als het niet mijn eigen horloge is moet ik eerlijk toegeven dat ik het niet wil doen. Ik zou dan ook opteren voor een Seiko expert.
De kunststof ring ook hoop ik
Daar gaat Floris voor zorgen. Meteen alle pakkingen, pushpins etc. vervangen
Goed bezig
Kan ie er weer 40 jaar tegenaan.
Of laat je hem niet servicen? Nu geloof ik het zelf wel bij quartz…
Voor nu lijkt me bovenstaande genoeg. Ga ervan uit dat hij ‘m wel even test en/of naloopt op functioneren.
Je vraagt triggered me wel. Heb Floris even bericht
Quartz ja, mechanisch en metalen uurwerk met jewels: ook ja. Dus deze uurwerken hebben ook onderhoud nodig. 15 jewels.
7a28s kunnen geserviced worden. of ze dat ook worden is twee. Bij deze uurwerken is het iig de moeite.
Floris ook. We zitten op één lijn.
“Mocht die niet goed lopen en service nodig zijn dan laat ik het weten, maar anders zolang die nog goed loopt zou ik het lekker zo laten bij quartz.”