Seiko 7a38 / 7a28 / 7a48 only

Geregeld

6 likes

Jaaaaaaahhh veel mooier :heart_eyes: mooie taper van die platte band.

1 like

Ja, zo klopt hij weer. Ik had nog wat rally straps, maar dat is ook niet mijn ding op deze.

1 like

Ik heb onlangs een 7a28-7000 gekocht (de Ellen Ripley) in echt hele goede staat (zie foto’s), maar ik vraag me af wat het originele doosje voor dit horloge was. Ik denk dat het doosje wat erbij zat niet origineel is.

Hier in dit topic heb ik dit doosje gezien:
https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/d/9/6/d96e2ce865c24f1424af1c2a81a8bfff1636643b.jpeg

Maar op het internet zie ik vaak dit doosje:

Weet iemand wat het originele doosje voor de 7a28-7000 is? (of doorgaans het meest geleverde doosje voor 7a28/38/48)

Ik weet nog niet wat ik met het horloge ga doen omdat prijzen op ebay/chrono24 echt door het dak gaan voor een ripley (ik zie prijzen ruim boven de €3k) en ik eigenlijk niet zo’n duur horloge wil dragen (veel te bang dat er iets mee gebeurt oid), maar voor in de verzameling is een origineel doosje proberen te krijgen natuurlijk wel leuk.

Mijn daily is een 7a38-706a die ik hier al meermaals voorbij heb zien komen :grinning:

6 likes

De foto die je laat zien is van de mijne. Mijn horloge is door de vorige eigenaar NOS gekocht en daarna sporadisch gebruikt (zijn woorden), maar niet als full-box set verkocht. Dus dat is geen goede referentie om te gebruiken.

1 like

Die heb ik volgens mij hier nog niet gezien in dit topic :innocent:

Okay,ik dacht al,die van mij heeft ook dat doosje,maar heeft natuurlijk niks met de Ripley te maken.

1 like

Die andere doosjes dienen als voorbeeld danwel vraag of dat originele 7a28/38 doosjes zijn.
Ik kan me voorstellen dat alle 7a28/38 uit die periode in hetzelfde doosje kwamen, maar ook dat is natuurlijk een aanname.
Omdat deze horloges ruim 40 jaar oud zijn is het heel lastig te achterhalen wat origineel geleverde doosjes zijn en wat niet.

Precies dit,koop je er toch zo een ander doosje bij,dragen doe je hem toch niet,kan je af en toe van doosje wisselen :+1:

7 likes

:smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Iemand tips bij wie ik terecht kan om voor mijn NA een batterij + glaasje te laten vervangen?

Glaasje heb ik al.

10 likes

Gaaf model, net een royal oak

Elke horlogemaker moet dit kunnen.

1 like

Is dit zo? Kan ik niet beter een 7A38-kenner zoeken?

Dat komt omdat het een Genta ontwerp is.
Seiko en Genta

Goeie vraag - bij mijn 7a horloges kwam er maar eentje in 'n doosje. En dat was een gebruikte 7a38 titanium met dit grijs plastic doosje code E-CM15 H

Daar gaat het @Ruud niet om. Die wil gewoon prikken die sneuerd.

:joy:

Ik vind t oprecht een gave 7a38

2 likes

Dat gedeelte geloof ik je. Maar APRO deel is gewoon prikken :syringe:

Lijkt ie toch op?