Seiko afgeleiden en her-uitgaven van de 62MAS Only (Deel 2)

Dat is de ratchet, waarmee je hem langer of korter kan maken. Overigens is hij niet langer. Hij is ongeveer even lang als de originele sluiting omdat daar ook een divers extension aan vast zit.

Het was mij te doen om meer comfort door fijnafstelling. Als je een kleinere sluiting zoekt is dit niet de oplossing.

1 like

Dat had ik al wel begrepen … :wink:

Helder. Evenwel bedankt voor de tip! Bij mij is er niks aan de hand met het draagcomfort. Ik vind 'm gewoon te groot (te lang vooral, dóór de duikextensie) en het doet daarmee een beetje afbreuk van het verder beste wel ‘ranke’ voorkomen van de SPB14x. Vind ik. Aan de andere kant, het is wel een duikhorloge hè. Dus tja, een duikextensie hoort er wel een beetje bij. Nou ja, ik zoek rustig verder.

2 likes

Seiko heefft de laatste tijd die OEM bracelet ook op een aantal andere horloges gezet, dus als je specifiek een (kleinere) OEM sluiting wil die bij de bracelet past zou je kunnen kijken naar de sluiting van de Speedtimer (SSC813 bijv.).

Ik ga ervan uit dat deze ook gewoon de coating heeft zoals de SPB14X, probleem is alleen dat ze niet heel makkelijk verkrijgbaar zijn volgens mij. Ook niet heel veel verstelmogelijkheden (lees: 2 :sweat_smile:) maar dat is weer een ander probleem

2 likes

Het bevalt je goed he Gup! Fijn man

1 like

Niet het geval en het gaat ook niet passen denk ik. Dan moeten de pin en centerlink exact dezelfde afmeting hebben. Daarnaast heb je heel veel extra links nodig en volgens mij zaten er niet zoveel bij.

1 like

Helemaal top, thanks Menno :grinning:

2 likes

Zo’n kleintje zou denk ik helemaal niet misstaan. Ik had een soortgelijke sluiting op mijn Astron. Die had wel een Diashield coating. Qua verstelmogelijkheden kom ik meestal wel goed weg. Ik heb kennelijk makkelijke polsen. :wink:

Ik heb er nu drie (links) uitgehaald, dus hier gaat het lukken. Maar of de sluiting ook aan de band past? Dat weet ik natuurlijk niet. Ik heb al wel gezien dat niet elke sluiting op dezelfde manier aan een band zit. Voor de SPB14x-band is het relatief eenvoudig zag ik. Maar dan moet inderdaad de pin wel hetzelfde zijn en de breedte (is volgens mij 18mm aan de band).

Maar goed, voor nu staak ik even mijn zoektocht. Ik loop er wel een keer tegenaan.
Ik heb trouwens de Squale Matic weer even om, owww … :star_struck: :beers:

7 likes

8 likes

7 likes

Fijn weekend alvast!
Ik ga even switchen naar de Squale Matic … :beers:

6 likes

3 likes

Ik heb net even een soort van ‘snelle @JuKo’ gemaakt … :joy:

Nee nee, zonder statief en gedoe maar wél met de doos van mijn iPad als reflector. Want beter een idee goed gejat dan zelf verzonnen. Oh enne, ik heb de tijd uiteraard niet op 10 voor 10 gezet en helemaal scherp is 't ook niet. Had ik al gezegd dat ik lui ben? Ja hè. :innocent:

9 likes

Die bril is zeker ook van de buurvrouw?
Mooie foto man :+1:

1 like

Mugge zifterij toch? Of ben ik nou een mieren euker

2 likes

Klik …
:joy:

Ik vrees het tweede want muggenzifterij is gewoon goed gespeld. Afkomstig van het werkwoord “muggenziften”. Een juiste spelling mag je ook wel verwachten van iemand met OCD, ûh … CDO. :wink:

2 likes

10 likes

Tropic staat ‘m tof! :ok_hand:

1 like

Het is wat donker buiten maar toch schittert dit pareltje.

Hierboven ging het even over de kleuren van de 149. Ik hou er wel van, het blauw is vaak een beetje ingetogen maar daardoor stijlvol. Past ook goed bij spijkerbroeken. En het “goud“ geeft het geheel net een beetje warmte.

6 likes

Hahaha lekker plaatje!

1 like