De nieuwe Seiko Alpinist binnen, wat een prachtig horloge. Hij heeft alles Saffierglas, schroefkroon en gelukkig een prima band. Maar het meest opmerkelijke is de kast. Van de Alpinist zijn we 38mm als normaal gaan beschouwen, echter meet de schoonheid 39.5mm. Ik denk een slimme zet hij oogt nog steeds niet groot op de pols maar is nu wel toegankelijker voor meer liefhebbers. Ik ben positief verrast.
Zeg dat wel! Gefeliciteerd.
Mooi hoor, gefeliciteerd!
Nice! Wat mij betreft de mooiste kleur tot nu toe.
Gefeliciteerd man! Tof ding, veel plezier er mee.
Nee hoor, die was altijd al groter. Omwille van de kastvorm is het wat moeilijk meten, maar ik zou mijn ex als 39mm zien.
De meningen zijn wat verdeeld omwille van die kastvorm.
Maar de consensus is rond 39mm. Ik heb ook de nieuwe Alpinist omgehad, en kan beamen dat de maat niet wezenlijk veranderd is.
Wel zie ik, als ik nu rondneus op internet, dat ik m’n SARB017 te goedkoop doorverkocht hebt.
Nice gefeliciteerd
Prachtig dat ijzige blauw. Gefeliciteerd en geniet ervan!
Gave maat voor een gaaf horloge. Moet er zelf ook maar eens één scoren. Ben alleen niet zo van de stalen banden, maar ook op leer een prachtig horloge.
Gefeliciteerd
Mooie klok !
Veel draag plezier
Mooie Alpinist!
Mooie rustige keur wijzerplaat
Er is een limeted die op leder is.
Gave dingen hoor. Toch kon de blauwe me niet bekoren, beetje dressy met de sunburst plaat.
Deze bevalt me beter.
En ook die komt op leder. De vraag is waarom de jouwe op staal komt
Hmm…mooi ding gefeliciteerd. Ik dacht in eerste instantie dat de X op de wijzerplaat mij zou storen. Maar jouw foto’s bekijkend is dat eigenlijk helemaal niet storend. Ja, denk mog mooier zonder, maar zo in deze kleur is het wel erg fraai. Geniet er van!
Heeft de nieuwe op 4 uur een screw-in kroon net als die op 3 uur ?
Vraag me altijd af of ie dan wel waterdicht is
Is geen schroefkroon en toch 200m geen idee hoe ze het doen
Heel tof
Mooi veel plezier ermee!