Seiko Alpinist SARB017 - doen of niet?

Ik vond de kroon voor de kompasring veel te los waardoor deze steeds verdraaide in de loop van de dag. Kon ik echt niet tegen. Ik weet niet wat het is met Seiko maar op de een of ander manier vind ik bij iedere model iets waardoor ik er meteen helemaal mee klaar ben. Heeft overigens bijna altijd met QC te maken.

mooi bandje… wat is het merk /type?

Hirsch Knight

Dan zat je net een lichting voor me… 'k ben van '90-6, maar 'k stond ook bekend als de “Vrop-Koning”… had aan het eind van mijn diensttijd genoeg vrije dagen bij elkaar gecorveed om gewoon een maand na de lichting 90-5 met rekest af te zwaaien… 90-5 moest nog 14 maanden… ik was met 11 maanden al pleite.

'k heb dat trucje met de wijzers niet in dienst geleerd, ik heb 't al eerder opgepikt, en gebruikt bij een dropping toen ik nog op de LTS zat

1 like

Dat kan ik me nog goed herinneren dat besloten werd dat lichting 90-6 twaalf in plaats van veertien maanden moest dienen. Ook kregen die mooie zwarte leren kisten terwijl ‘wij’ nog op van die kartonnen kistjes liepen. Wát een onrecht haha.
Maar gelukkig heb ik 10(!)-voud een VRA ingevuld met het verzoek om 2 maanden eerder te mogen afzwaaien. Reden: geen. En dat werd tot mijn verbazing goedgekeurd! Zo belangrijk was ik :joy:

Ontopic: doen die Alpinist :wink:

3 likes

Eh… Nee… de lichting 90-6 had ook nog de Bruine gevechtslaars M66, de zwarte kisten kwamen pas vanaf 91-1… Ik heb ze nog steeds…

1 like

Zit hier wat door heen te lezen
Het Zou mooi zijn als ik wat info zou krijgen over de kwaliteit de prijzen zijn nogal wat gestegen zag ik
Er is ook een stalen band te krijgen die hier op past
Weet iemand waar je die kan krijgen

Bij strapcode.

Merci
Ze zijn al. Een tijdje uit dus er zou nu toch wel duidelijk moeten zijn of de kwaliteit ok is
Heb al wel te horen gekregen dat je de d versie moet nemen ivm problemen uurwerk

De band. En het horloge zijn top. Gewoon doen.

Zag er bij pange 1 te.koop 585 euro nieuw
Lijkt mij ok toch ?

Pange is oké. 585 euro is wat minder oké. :joy:

Als ik op chrono kijk zie ik ze bijna niet goedkoper
Alleen in de vs maar daar heb ik geen zin in
Mischien op het forum hier HALLO !!!
Maar nieuw heeft toch wel mijn voorkeur

1 like

In dit topic staan linkjes en tips in overvloed.

1 like

Amazon Duitsland 460 euro. Hallo. :upside_down_face:

1 like

Haha. Mooie schreeuwerd!

2 likes

Cool hè :joy:

1 like

Je bent een rare snoeshaan. Koop nou maar gauw die Alpinist. :joy:

2 likes

Heeft die gek nog meer mooie aanbiedingen? :laughing:

1 like

Niet te vertrouwen die gozer :shushing_face:

Maar zonder gein, Alpinist ging toen (eind 2017) voor rond de 300 euro nieuw en SARB033/035 220 euro nieuw op eBay. Cocktails zater er een beetje tussenin😅

1 like