Seiko Alpinist SPB199J1

Hallo horlogeforum,

Nu met de Prospexline van de Alpinists, gaan ze wederom voor een blauwe Limited Edition. Deze keer voor de Europese Markt. Ze worden maarliefst geprijsd voor 880 euro. De Blauwe alpinist ging overigens ook voor zulke prijzen en hoger weg, maar zou deze ook zo in trek zijn?

Hier de info:

14 likes

Wat een prijs.:open_mouth:
Wel een frisse kleur dial heeft ie, maar geef mij maar gewoon de Sarb017 voor 400 euro minder.

3 likes

LE 2020 stuks. Ik vind hem wel tof!

2 likes

Deze kleur vind ik eerlijk gezegd mooier dan die Hodinkee Limited, die als ik me niet vergis ook geen cyclops had. Sowieso een nieuwe feature volgens mij.

Wel gaaf, maar ik heb andere plannen, dus laat deze maar even gaan.

6 likes

Mooie kleur maar ik kan nog steeds niet wennen aan de X. Nu ben ik al wat ouder en ik dacht dat ik best wel mee ging met de tijd, wat de X betreft dus niet… :blush:

2 likes

Even een plaatje voor het beeld. :star_struck:

11 likes

De kleur is gaver dan die van Hodinkee, die heb ik gehad.

Ik had deze ook liever zonder de X gezien:

21 likes

Ja dat klopt. Deze lijkt een beetje ‘grauwig’. Ik vind echter de prijs toch wel fors en het blijft wel jammer dat het nu de prospex-lijn is.

3 likes

Kek kleurtje. Zonder X idd mooier en chiquer.

1 like

In mijn bescheiden optiek de mooiste kleur voor een Alpinist!
Alleen die prijs is absurd, ook al is het een LE!

De dial is wel heel mooi in deze kleur, stevig prijskaartje wel.

hele fijne dial is dit… beetje jade achtig, maar dan blauwer.

Edit:
Heb hier wel een heel hoog gehalte van ‘shut up and take my money’ bij.
Must resist…

5 likes

Jammer van de prijs en de doorzichtige caseback (kast wordt een stukje dikker daardoor).
Cool ding verder wel!

Prachtig horloge, prachtige wijzerplaat! Lichtblauw? grijs? groen? turquoise?? Veel mooier dan de US limited van een paar jaar terug.
Zonder X inderdaad nóg mooier maar dat is geen deal breaker.

De prijs is helaas wél een flinke dealbreaker… Op dit moment althans. Maar als ik niet net een grote aankoop had gedaan, had ik het serieus overwogen.

Tip voor wie wel tot aanschaf over wil gaan: pre-order m bij Fratello (Hollandsche glorie), dan krijg je er een mooie grijs suède band bij.

Kan niet wachten op de foto’s, ben benieuwd welke kleuren de wijzerplaat kan aannemen!

3 likes

Ha, tot dusver ben ik de enige die het hodinkee blauw mooier vindt, en de dikkere kast vind ik een dealbreaker, deze sla ik over.

1 like

Heel cool horloge, gave kleur.
Echt inderdaad een mountain glacier kleur.

Maar inderdaad, even slikken qua prijs als je het vergelijkt met tweedehands Alpinisten die te krijgen zijn. Aan de andere kant, zo’n horloge voor die prijs vind ik eigenlijk helemaal niet zo veel.

1 like

Er zijn meerdere merken waarbij de prijs 100x of meer over de kop gaat hoor.
De tijd van de goedkope Seiko’s is voorbij. Ze gaan een andere kant op. Wij zitten nog steeds in ons hoofd met droomkoersen van de euro zodat we voor een appel en een ei een SKX uit Azie konden halen. Ik vrees dat we eraan zullen moeten wennen.

Specs zeggen dikte van 13,2 mm. Vergelijk aan de andere nieuwe alpinists toch? De sarb versie was 12mm.

Eigenlijk ook niks geks. Kwalitatief krijg je opzich waar voor je geld en alle gewilde horloges worden duurder. Het zit alleen tussen de oren dat Seiko jaren terug gewoon de ultieme bang for buck was.

1 like

Mooie Alpinist. Kleur wijzerplaat grijs/blauw metalic ?
Even nog alle underlayment text eraf en die druppel puist op het glas :grin:

tempsnip

3 likes