Even wat grotere foto’s plaatsen.
Staan er al aardig wat op eBay, let niet op de prijzen
Wat een grap XD
Toch jammer, als ik het op tijd had gezien had ik m gekocht (om te houden, niet om te verpatsen)
Ik ben er niet kapot van, eerlijk gezegd. De kast vind ik een beetje saai, en de wijzerplaat plus wijzers springen er ook niet uit, zoals bij de vorige versie. Dit is een beetje het elitaire neefje, lijkt wel. Pretentieus blauw en zilver, en vooral doen alsof je heel gewoontjes bent.
1600 a 1800 dollar exclusief invoer en BTW
Dat wordt cashen.
Als ik dit zo lees kan ik hem beter houden. Een treffendere omschrijving van Candide heb ik in tijden niet gelezen.
Jeetje
Het bandje daarentegen… Beter dan het, hoe pleegt @Fate_Amenable_To_Change het ook weer te noemen, “lullige schaamlapje” dat bij de mijne zat.
Ik blijf die uur-wijzer in deze vorm vreemd vinden imho. Ik vind m in deze ook niet passen bij de minutenwijzer. Enige overeenkomst is de kleur. Maar ieder zijn ding
Zekers niet, er zijn natuurlijk meer mooie Alpinisten maar die groene heeft toch wel de grootste wauw factor (voor mij)
Welke is dit?
SCVF009 met het 4s uurwerk
Over modellenbeleid.
Er is een veiling op ebay, en met 6 dagen te gaan staat hij al met 12 biedingen op $1025. Dat zegt iets over het horloge en zijn aanhang. Dit is geen virtuele forum-cultstatus, dit is cultstatus in harde munt.
Dit lukt niet met een oude (37mm 7s26) Seiko 5 in een LE kleurstelling. Of met een Tissot Couturier. Of met een Hamilton Intramatic.
Omega zou gek zijn de Speedmaster Professional, ook met duur verkopende LE’s, uit produktie te nemen. Raar en ik denk dom dat Seiko de SARB017 met deze cultstatus dumpte. En daarmee nog raarder dat ze dan toch deze LE uitbrengen. Ze zijn een beetje wereldvreemd bij Seiko.
Die Cathedral wijzers vormen toch echt een setje, horen bij elkaar als stoffer bij blik.
En in 1915 al:
Het zijn de oer-field watch wijzers.
Omdat ik Limiteds marketinggelul van het zuiverste water vind. Alles op deze planeet is gelimiteerd, maar een premium vragen omdat je bij een willekeurige productie-run “zoveel/zoveel” op de achterkant graveert is mij een doorn in het oog.
Kunstmatige schaarste maken is mij ook een doorn in het oog. Goede ontwerpen verneuken omwille van een special is mij een doorn in het oog (jawel, Nomos De Stijl, I’m looking at you), en tot slot is het ongelimiteerd halfbakken limiteds uitbrengen mij een doorn in het oog.
De Alpinist was cool. Het feit dat ze er nu een limited verzamel spektakel van maken voor dubbel de prijs doet eigenlijk afbreuk aan mijn beleving van m’n eigen Alpinist.
Als Seiko gewoon de Alpinist in nieuwe kleuren uit had gebracht? Prima. Maar met dit soort maneuvres ga ik de modeldiscipline van Rolex nog eens waarderen.
Daarom dus.
Hoe groot hadden ze die batch dan moeten maken? 2457? 3497? Schaarste is een functie van aanbod en vraag. Je blijft natuurlijk aan de veilige kant met zo’n probeersel. De bakker hier bleef met een hele zooi Amalia tompoezen zitten, die maakt er de volgende keer minder. Dat is slim. Een volgende keer moet hij een hogere prijs zetten op een batch specials, om verliezen met slechtlopende batches te compenseren. Verder heeft een kleine run een hogere kostprijs per stuk. En je hebt te maken met praktisch zaken, kan het wijzerfabriekje wel zoveel wijzers maken in de periode dat je je geld vastzet in deze batch etc. Ja, in house, maar er is geen voorraad van en zo’n wijzerfabriekje heeft geen onbeperkte onbenutte capaciteit etc. etc.
Kunstmatige schaarste, dat was in het marxisme. Want dat is het alternatief he. Ondernemingsgewijze productie vervangen door een planeconomie. Ambtenaren die topdown zeggen wat de mensen moeten doen. Kunstmatige schaarste en hongerdood op megaschaal. En ik weet tegen wie ik het zeg
Mocht je m kwijtwillen (en dat wil je uiteindelijk toch): me me me me me me me (please). Overigens betaal ik geen premium (en zal ik ook niet vragen als ik m weer flipper, pinky-promiss)
Shit, buitenkansje gemist.
Dagelijks zit de Omega-site in de gaten te houden of er weer een special limited edition van de Speedmaster uitkomt waar ik op in kan tekenen om makkelijk een beetje winst te pakken, en nu moet ik Seiko ook al in de gaten gaan houden.