Seiko Alpinist US market only

Inruilen voor een sky-dweller met cash-up uwerzijds is ook te overwegen

2 likes

I like you, but you cray.

Hij gaat voor twee keer de hoofdprijs op mijn Instagram en we delen de winst. How about them apples?

2 likes

Bah. De echte liefhebber (ik dus) wordt benadeeld. Allemaal de schuld van Hostinkee :disappointed_relieved:

3 likes

Handavinkee & Candinkee :sunglasses:

8 likes

Ze zouden gewoon de blauwe Alpinist uit kunnen brengen en verkopen via de normale kanalen. Dat ze er in eerste instantie een kleiner aantal produceren, prima. Maar als het dan goed loopt kunnen ze gewoon bijschalen. Dat is volgens mij zoals iedere producent z’n zaken doet, met omzetgetallen, marktonderzoek en forecasting.

Als je een boek publiceert in een bepaalde oplage en hij verdwijnt als sneeuw voor de zon, maak je een tweede druk. De aanhoudende vraag is dan ook een factor die bepaalt hoeveel drukken er nog van volgen, als het ware.

Ik heb iets tegen het verkopen van items als “limited” omdat dat evident een marketing truc is die niets met productiecapaciteit, markt-versus-plan-economie of marxisme te maken heeft.

5 likes

Hear hear

Ik ben ook echte geen liefhebber Bor. Als ik moet kiezen tussen de voldoening van een HF’er blij maken of de geur van verse biljetten onder de neus… dan weten we allebei wel wat ik kies.

1250 (1)

Je zou ook gewoon kunnen zeggen; ‘hey, wat leuk, een blauwe Alpinist’…of ‘hey, wat stom, een blauwe Alpinist’.

4 likes

Ja, en als ze gewoon zonder gelul een blauwe alpinist hadden uitgebracht had ik geroepen “hee wat leuk, een blauwe alpinist”, en had ik te zijner tijd eens een mailtje naar SoloJapan gestuurd om er een te scoren voor 450 ballen.

Zoals het er nu voorstaat hoop ik gewoon dat Seiko eens ophoudt met die niet aflatende stroom van limited-sneubeukerij.

3 likes

De groene variant is ook geen 38mm ik kwam bij nameten zelf op 39 en een beetje. Zal toch niet speciaal een andere kast zijn gemaakt voor de blauwe versie ?

2 likes

Dat klopt. De moderne groene Alpinist is 39,5mm. Dat hij klein oogt komt door de aanwezige bezel, draaibare rehaut en het feit dat het een dikkerdje is.

1 like

Nee. Nee. Dit is het niet. De aantrekkingskracht van de Alpinist (ook op mij) is toch die groene wijzerplaat met gouden cijfers.
Dat blauw-zilver zie je al zo vaak.

3 likes

Jij bent in 1995 aan het schoppen tegen de moderne wereld. Lang verhaal kort; deal with it, zo gaat het nu. Instagram en de social media zijn here to stay, en de rest eromheen ook.

2 likes

Wil niet zeggen dat “wij” (50 plussers :stuck_out_tongue: ) dat altijd geweldig vinden. Aan de andere kant, ik doe niet aan social media (behalve Whatsapp en LinkedIn) dus ik heb er weinig last van.

Het is allemaal wel wat meer fluffy geworden, in vergelijking met dertig jaar geleden. Aan de andere kant, als ik toen de informatie had gehad die ik nu makkelijk kan vinden, had me dat ook wel wat miskopen bespaard :wink:

2 likes

Had ooit een photoshop gemaakt die hierop lijkt maar dan met sunburst en de gouden wijzers, wat naar mijn mening veuuuul mooier is! Even zoeken…

Hebbes;

17 likes

Ik snap je, maar @Fate_Amenable_To_Change zegt dit:

En dat kun je wel hopen, maar ik hoor graag één goede reden waarom ze dat zouden doen.

Dan geef ik er vijf waarom ze het niet zouden moeten doen.

3 likes

Tja … ik ben bang dat je gelijk hebt :wink:

1 like

Hmm, objectief gezien is het een prima Seiko. Hadden ze een mooiere kunnen maken? Ja, absoluut.

Wat ik wel jammer vind is alles eromheen. De woordcombinatie ‘‘Hodinkee’’ + ‘‘Limited’’ = kriebels (en niet de leuke). Zakelijk gezien is het allemaal erg begrijpelijk en slim, maar als liefhebber vind ik dit 3 x niks. Je hoeft maar af en toe in het Seiko Only-topic te kijken om een beeld te krijgen van hoeveel limiteds Seiko maakt. Omega met hun tig limited Speedy’s is een ander treffend voorbeeld.

Deze tactiek is mooi voor handelaren, speculanten en Hodinkee/Seiko zelf. Wellicht is het ook mooi voor die ene diehard Alpinist fan die hem heeft kunnen bemachtigen. Voor het grootste deel gezien krijg ik er een nare smaak van in mijn mond.

Zou natuurlijk helemaal hilarisch zijn als Seiko straks op Baselworld een non-limited versie aankondigt tegen dezelfde prijs en eventueel in andere varianten. Ik zie het nog gebeuren ook :joy:

3 likes

Veel beter idd.

1 like

BMW heeft auto’s met een uitrustingsniveau uit de folder. Heel veel keus tegen vaste prijs per accessoire. Er bestaat ook zoiets als Sonderausstattung. Als je én kogelvrij glas wilt, én bespoke roze bekleding, dan wordt de kostprijs en dus de meerprijs hoger dan de som van de losse accessoires. Omdat het de productie verstoort. Dat verschijnsel doel ik op.

Een LE is gewoon een van de vele manieren tot winstmaximalisatie. Winstmaximalisatie is de motor achter de industrie. Maar alleen in een kapitalistische economie. En jij roept nog aleens wat over marxisme en in dit geval over kunstmatige schaarste, vandaar.

Maar je bent in ieder geval met me eens dat schaarste een functie is van zowel produktiegrootte als vraag.

Sorry voor de offtopic @Pannenkoek455

Vind de gebrushte kast maar niks… hou het voorlopig bij de groene… (niet dat ik anders kan aangezien ik toch geen kan bemachtigen.) Benieuwd wat het met de prijs van de groene zal doe deze limited versie