Seiko Astron kaliber 5x

de bovenste knop kort indrukken is toch voor de ontvangst van de schrikkelseconde?

Ik raad je aan om de gebruiksaanwijzing nog eens door te lezen. Heb evt wel pdf in het Nederlands voor je.

Brew, ik heb hem juist uit de doos gehaald, ik heb hem 3 dagen niet gedragen, ik hield hem onder het licht, en er gebeurde niks, en er zit idd een paar seconden afwijking op.

Loop er eens mee naar buiten.

Heb ik allemaal al gedaan, 5 minuten onder het zonlicht gehouden, klein wijzertje blijft op volle batterijreserve staan, gaat dus niet naar sat 1

Ik denk dat je beter even langs kan gaan, dit wordt anders niks zo :joy:

1 like

RTFM

2 likes

:muscle:

1 like

GMGplus1, de superbeknopte handleiding heb ik al 10 keer gelezen, ik ben vrij technisch aangelegd, dus… Het staat echt heel onduidelijk vermeld.

Even goed in het licht/zicht op de hemel en dan knop rechtsboven indrukken tot wijzers bewegen, het auto syncen zie je niet op het horloge

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.seiko.nl/Download/IB/01038X53.pdf&ved=2ahUKEwjz9ICAuL7tAhX6IMUKHf9eD6YQFjABegQIAxAJ&usg=AOvVaw0dV1RSrxaWmlb7X42FOVu4

ik heb hem 2 weken geleden al handmatig laten corrigeren met de knop rechtsboven, dit ging toen perfect. Eens je dit gedaan hebt, moet je dit toch niet meer handmatig gaan doen? ofwel is hij stuk?

Nee dan is de afwijking na een aantal weken veel groter, de afwijking die je nu ziet is het verschil tussen nu en de laatste auto sync, dat kan een paar seconden zijn per dag

Dat denk ik wel.

1 like

klopt, een seconde of 4, normaal moet hij dit vandaag of morgen terug automatisch corrigeren he?

Als ik tijdje niet heb gesynct en naar buiten loop dan binnen paar min pakt hij het op normaal gezien maar als er glas of iets tussen zit pakt hij geen signaal op bij mij.

Heel vreemd Lexie, ik heb hem 3 dagen in de doos laten steken, en nu pas aangedaan vandaag, gebeurt nog niks… btx het is wel een prachtstuk, speciale editie Kintaro Hattori 160th anniversary edition

Heb je een foto ?

5 likes

Zal morgen eens kijken voor je hoe en wat

bedankt Lexie :slight_smile:

1 like