Seiko Astron kaliber 5x

Ik heb deze.

Nooit gelezen dat die automatisch de tijd goed zet.
Wel dat je via de GPS goed op tijd kan zetten.
Dat doe ik dan 1 of 2 x per jaar.

Deze is met een 7x52 kaliber als ik me niet vergis. Die doet het ook 1 x per dag automatisch.

Pagina 16

Dit boekje zat erbij.

1 like

@Hendrikjandetuinman, dat vond ik dus ook, alleen wordt er niet echt duidelijk gemaakt wat een door de gebruiker vooraf ingesteld tijdstip betekent?

1 like

Achter op staat ook 8x53

Nee daar ben ik ook niet achter.
Ik zie wel dat de mijne elke dag synct als ie in de buurt van een raam ligt.
Als ie verder van een raam ligt doet ie t niet.
Het moment van syncen heb ik nooit gezien maar vind ik ook niet zo belangrijk.

Heb je al nieuws Lexie?

Ik heb mijne gister uit z’n slaap gehaald en hij syncte niet bij het blootstellen aan licht (was vrij bewolkt hier) wat de handleiding ook zegt is dat hij open lucht nodig heeft en geen bewolking dit te doen.

Tevens vond ik het volgende in de handleiding en dat geeft deels antwoord op je vraag.

The automatic time adjustment is performed at most twice per day. Even if the reception fails, it may be performed one more time, according to the conditions.

Het is dus niet mogelijk dit zelf in te stellen dit 2e moment, dat doet hij zelf.

1 like

Bedankt Lexie, bij mij lukt het dus ook niet, ik vind het raar dat alles zo ‘vaag’ is bij Seiko, het is echt een supermooi horloge, en kwaliteit zal super zijn, maar jammer dat niemand er een echt antwoord op heeft

Heb Seiko Nederland ooit gebeld over dat syncen .
Teleurstellende ervaring. Wisten niks. :flushed:

Ik ook is al 3 weken geleden, ze gingen met terugbellen, ik wacht nog…

Ik gooi er ffe een plaatje tussendoor voor de sfeer :smiley:

3 likes

Ook heel mooi, hoelang heb je hem al?

Dank je. Deze heb ik in januari gekocht.

Ik heb voor de mijne lang moeten zoeken, niet in België te vinden, omdat het een speciale reeks is, ben over de grens gaan shoppen

1 like

Ik heb de 7X serie een van de eerste ziet er nog gloedje nieuw uit en werkt perfect.

Ik zou me niet zo druk maken om dat automatisch syncen, hij doet het echt wel en als je twijfelt gewoon met de knop doen paar sec en hij is gesynct iedereen weer blij.

3 likes

Zo is het…:+1:

Go with the flow