Seiko Astron only (Deel 1)

Schedel ?
Mij nooit opgevallen.
Kan je dat laten zien ?

1 like

In de linker sub dial:

SBXC097_1

2 likes

Oh ja dat was me zelfs nog niet opgevallen, de vorm van de wijzers is ook prachtig :yum:.
Het is inderdaad by far de mooiste astron naar mijn mening, koester hem :wink:.

1 like

@Maximliu @Tonnieb
Dit is dus de uitleg van de seiko site, ik vroeg me af wat er achter zat :yum:.

2 likes

Hij noemt dus ook seiko astron kojima :slightly_smiling_face:

3 likes

Voordat ik de knoop heb doorgehakt, heb ik uitgebreid onderzoek gedaan wat er op dat moment op de markt was.

Dat was in het najaar van 2022. Ik heb toen alles over dit model gelezen. Afspraak gemaakt alvorens de koop. Uiteindelijk gekocht, lekker dagje uit met vrouw ervan gemaakt.

Dit horloge is ook erg speciaal en zal ik altijd koesteren.

2 likes

Zou ik de kortste deelnemer aan dit topic ooit zijn? De Astron kwam op donderdagmiddag en 24u later was ie weer vertrokken :sweat_smile:

4 likes

Dat begrijp ik, is een zeer mooi horloge. Toen ik een astron wilde kopen heb ik ook alle modellen afgegaan en ben ik ook op de mijne gestuit.
Gezocht welke AD deze had en inderdaad ook een leuk dagje van gemaakt met men vrouw en ons zoontje :blush:.
Bij de AD direct naar de astron gevraagd en hij zei: aangezien je er direct achter vraagt heb ik gevoel dat er niet veel uitleg nodig is :slightly_smiling_face:.
Ik zei nee, ik wist het namelijk beter dan hem qua specs enzo :yum:.
En dit is hem dan he :blush:

Ook voor mij een horloge om nooit meer te vergeten en toch wel de 2de mooiste (vind ik persoonlijk😋).
Ik moet zeggen dat de nieuwe limited edition’s mij persoonlijk ook aanspreken :slightly_smiling_face:.

Maarja ik ben voor een andere grail aan het sparen :blush:.

5 likes

Hahaha, zou zomaar kunnen…

1 like

Oh ja, vertel…

1 like

Wat moet ik vertellen?:yum:

Ah waarschijnlijk het ‘sparen voor een grail’ stuk?:blush:
Wel eigenlijk zijn mijn volgende horloge stappen de volgende:

1. Als mijn beater het begeeft komt er een G-shock. Welke weet ik nog niet maar max 200euro.
  2. Ik zou graag een eerste duiker willen namelijk deze:

Snel bij elkaar gespaard maar toch nog even wachten tot men teouwhorlofe het begeefd :blush:.
  3. De grail :smiling_face_with_three_hearts:

Met 3.5k best wel wat langer te sparen maar ik kom er wel :wink:. Hopelijk was dat je vraag :laughing:.
    En om on topic te blijven:

Ja hij had wat zin in foto’s :blush:
7 likes

Mooi hoor de grand seiko…:+1:

1 like

Sinds deze week een Astron in het bezit.
Via het op horlogeforum vaak verfoeide Catawiki.
Maar ik dat ik bij de Horlogemeesters een prima deal heb gedaan.

Ik vond Astrons vaak te groot (46 of 47 mm), maar deze is nog geen 43 mm.
En met een geweldige titanium band die heerlijk zit.

Wat ik vooral mooi vind aan de Astrons is de perfecte afwerking en dat mooie ontspiegelende saffierglas.

En altijd de juiste tijd uiteraard…

11 likes

Mooie aanwinst.
Dan is de kast ook titanium toch ?

nou ja, de prijs wordt naar mijn idee soms te veel opgeschroefd (verwachtingsmanagement: hij is op zoveel geschat) en dan nog bijkomende kosten. Hoe meer partijen er aan moeten verdienen, hoe listiger het wordt

Inderdaad soms en wellicht vaak, maar niet altijd :wink:

Kast idd titanium met keramische lunette.

2 likes

Lekker licht dan…:+1: