Seiko Astron only (Deel 1)

Gewoon meer eten krijg je dikkere polsen en kun je iedere Astron dragen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dank je wel!

Dat is wel een dingetje inderdaad. De mijnes is volgens Seiko zelf 45,4mm. Ik heb het niet nagemeten maar ik geloof het direct. :sunglasses:

Jaap schreef eerder hierboven …

… zo ervaar ik dat ook. Op mijn pols (17,5cm) ligt 'ie wel lekker. Het kan net! Vind ik. Ik zag dat de 5x/3x uitvoeringen een paar mm kleiner zijn. Dat lijkt me wel goed nieuws voor de liefhebbers van ‘een maatje minder’.

:joy:

1 like

5x titanium uitvoering heeft mijn aandacht, nog wel 42,7mm en denk 50mm lug to lug?
3x 39mm versies zijn mooi van maat met 39mm, maar mis dan weer het astron gevoel (erg cleane dial :smirk:)

1 like

:artificial_satellite: :slightly_smiling_face:

12 likes

9 likes

7 likes

8 likes

Nou, 007 kopen? :rofl:

1 like

Jeetje, aanlokkelijk … ruilen met gesloten beurs wil ik nog wel over nadenken! Is dat een optie? :partying_face::sunglasses:

1 like

Ik euh, geef m wel aan de armen ofzo. :rofl:

1 like

7 likes

Weekend! :artificial_satellite:
Geniet ervan …

7 likes

Astron lovers…

5 likes

… unite! :artificial_satellite:

8 likes

… unite! :artificial_satellite:

Yeah! :artificial_satellite:

7 likes

Zie ik hem weer bij Jaap liggen? :thinking:

1 like

Haha, zo snel ben ik nou ook weer niet! :joy:

Het betreft een andere die al een hele tijd te koop stond. Hij is afgeprijst en daarmee “just in” en weer bovenaan in 't lijstje, soort van ‘up’ … :wink: diegene die ik heb, stond (nog) niet op zijn website. Jaap had er dus twee liggen. Bijzonder, want ze komen niet heel veel voorbij heb ik al gezien.

Sla je slag! :partying_face:

Het is héél veel horloge voor dit geld, strak afgewerkt met Daihatzu polijstgedoe …

6 likes

Lieve Astron eigenaren.

Ik zie een stukje terug een hele discussie over het synchroniseren van het horloge.

Maar als je dit horloge nou vrijwel dagelijks draagt en dat hij met enig regelmaat daglicht ziet. Dan heb je in principe geen omkijken naar het horloge toch. Dan blijft ie gewoon altijd goed lopen. Lijkt me niet dat als die een paar dagen geen GPS heeft gehad dat hij dan ineens de tijd niet meer goed weergeeft. Dit zal toch hooguit enkele seconden per maand afwijken zelfs zonder GPS signaal?

Tweede vraag. Hoelang gaat in jullie ervaring de batterij mee zonder zonlicht?

Al mensen die dit horloge meerdere jaren bezitten? Zijn er klachten bekend of loopt dit horloge moeiteloos jaren en jaren door (mits niet misbruikt uiteraard).

Astrons spreken me erg aan omdat ik daarmee eigenlijk altijd ervanuit kan gaan dat het horloge klopt, de batterij niet de geest geeft en de datum en alles altijd klopt. Daarnaast is de afwerking van de astron echt fenomenaal.

1 like

Je eerste vraag, is inderdaad geen probleem mocht het geen contact maken met satelliet.
Ik doe hooguit 1x per jaar synchroniseren.
Ze lopen heel mooi op tijd.

Tweede vraag, ze kunnen maanden mee zonder zonlicht. Met zonlicht laden ze in 1 dag geheel op.

Ik heb er 2, en zeer tevreden mee.
Deze pak je makkelijker omdat ze altijd op tijd lopen.

2 likes

6 likes