Nou, 007 kopen? 
Jeetje, aanlokkelijk … ruilen met gesloten beurs wil ik nog wel over nadenken! Is dat een optie? 

Ik euh, geef m wel aan de armen ofzo. 
Zie ik hem weer bij Jaap liggen? 
Haha, zo snel ben ik nou ook weer niet! 
Het betreft een andere die al een hele tijd te koop stond. Hij is afgeprijst en daarmee “just in” en weer bovenaan in 't lijstje, soort van ‘up’ …
diegene die ik heb, stond (nog) niet op zijn website. Jaap had er dus twee liggen. Bijzonder, want ze komen niet heel veel voorbij heb ik al gezien.
Sla je slag! 
Het is héél veel horloge voor dit geld, strak afgewerkt met Daihatzu polijstgedoe …
Lieve Astron eigenaren.
Ik zie een stukje terug een hele discussie over het synchroniseren van het horloge.
Maar als je dit horloge nou vrijwel dagelijks draagt en dat hij met enig regelmaat daglicht ziet. Dan heb je in principe geen omkijken naar het horloge toch. Dan blijft ie gewoon altijd goed lopen. Lijkt me niet dat als die een paar dagen geen GPS heeft gehad dat hij dan ineens de tijd niet meer goed weergeeft. Dit zal toch hooguit enkele seconden per maand afwijken zelfs zonder GPS signaal?
Tweede vraag. Hoelang gaat in jullie ervaring de batterij mee zonder zonlicht?
Al mensen die dit horloge meerdere jaren bezitten? Zijn er klachten bekend of loopt dit horloge moeiteloos jaren en jaren door (mits niet misbruikt uiteraard).
Astrons spreken me erg aan omdat ik daarmee eigenlijk altijd ervanuit kan gaan dat het horloge klopt, de batterij niet de geest geeft en de datum en alles altijd klopt. Daarnaast is de afwerking van de astron echt fenomenaal.
Je eerste vraag, is inderdaad geen probleem mocht het geen contact maken met satelliet.
Ik doe hooguit 1x per jaar synchroniseren.
Ze lopen heel mooi op tijd.
Tweede vraag, ze kunnen maanden mee zonder zonlicht. Met zonlicht laden ze in 1 dag geheel op.
Ik heb er 2, en zeer tevreden mee.
Deze pak je makkelijker omdat ze altijd op tijd lopen.
Ik heb nu ongeveer 1 jaar een Astron in bezit. Via dit forum overigens jong tweedehands aangeschaft en geen momet spijt van gehad. Ook ik wilde al langer een Astron en heb er spijt van dat ik niet eerder één heb gekocht.
Ik Sync eigenlijk nooit, horloge ligt soms een paar dagen op mijn nachtkastje of ergens anders als ik eens wat anders draag, maar horloge is altijd volledig opgeladen (wijzer van de gangreserve heb ik nog nooit lager dan VOL zien staan). Horloge loopt altijd goed qua tijd, datum, dag, etc. Draagt daarnaast erg fijn op een rubberen band.
Zojuist dit hele topic eens doorgelopen. Krijg nu toch (opnieuw) interesse voor sommige wat rustiger (hoe leg je dat uit? klassieker?) modellen van dit type. Ooit één in mijn handen gehad, maar vond dat een nogal dikke knol om mijn pols. Er zijn nu ook slankere zie ik. Iemand een goede tip voor aanbod van deze modellen?
Wat zoek je precies of duidelijker gezegd, wat voor functie wil je erbij?
Er zijn versies met dual time, stopwatch, dag aanduiding of helemaal geen extra’s.
Als je keuzes hebt gemaakt, kan je gaan kijken welke model uit welk jaar je kan gaan kiezen.
Dank alleen voor jullie antwoorden.
Jullie bevestigen wat ik al hoopte hahaha.
Als ik nog even
Doorspaar en m’n deze limited edition kan vinden gaat het wellicht nog gebeuren ook haha!
Seiko Astron SSH105J1 
Lastig om dat zo algemeen te duiden. Gaat me niet alleen om al dan geen functies, maar vooral hoe het ontwerp me al dan in het geheel niet aanspreekt (zoals degene die ik destijds probeerde). Met “rustig” bedoel ik bijvoorbeeld het model dat “junior” hierboven toont.
Zeker een mooie keuze.