Heel erg mooi, jammer dat de band zwart is, dat maakt het geheel zo donker.
Dat vind ik juist wel sterk.
Enige wat ik wel spannend vind is hoe goed die zwarte coating houd op het titanium door de jaren heen.
Iemand ervaring mee? 
Ik heb mijn SSH097J1 vanaf oktober 2021.
Draag heb dagelijks en moet zeggen dat er nog geen kras op de band, kast of gesp zit.
Tot nu toe dus nog
, maar kan niet garanderen dat dit over een jaar of twee ook nog zo perfect eruit ziet.
Klopt.
Ik heb er nog geen ervaring mee, bovendien hoeft het niet per se zonlicht te zijn. Mijn gebruiksaanwijzing zegt het volgende over opladen:
Hoe lang het duurt voordat 'ie helemaal leeg is, er vanuit gaande dat er helemaal geen licht meer is. Ik heb geen idee. Ga ik denk ik ook nooit meemaken.
Daar ben ik het zéér mee eens!
Wat voor een band heb jij erbij?
Ik kom er niet uit of er een OEM band, dus van Seiko zelf, passend beschikbaar is. Eerder in dti topic heb ik er al eens naar gevraagd, maar het blijft stil. Misschien omdat ik nog de enige ben met een SSE161 ⊠
Geen subdials, behalve van o.a. de power reserve. Dat maakt hem voor mij ook wat aantrekkelijker. Bovendien vind ik deze kast(vorm) heel fraai!
Ik kan je deze dan ook van harte aanbevelen. 
In de huidige Astron collectie kom je met jouw gedachten al snel uit op de SSJ009, 003 of 005. Die zijn alleen âmet de kop erafâ nog niet echt te vinden, dus het eerste financiĂ«le verlies pak je dan zelf.
De 8X22 world-time - die ik heb - ging overigens met een zwarte wijzerplaat in twee versies rond. Ik heb de SSE161J1 en er was ook nog een SSE085J1.
Zichtbaar verschilt de âbeschriftingâ, de 085 heeft een lichtgekleurde powermeter en lume dotjes naast de urenmarkers ipv. geheel gelumde markers. Oh enne, bij mijn uitvoering is de wijzerplaat vv. verticale strepen wat het geheel iets speelser maakt. Welke uitvoering precies waar en wanneer geleverd is, daar ben ik nog niet helemaal achter. Wel weet ik dat de âworld-timeâ ĂŒberhaupt niet meer in de folder staat.
die aanbeveling ga ik misschien wel opvolgen
Dank voor je uitgebreide uitleg!
Nogmaals het idee dat het horloge het altijd doet en altijd de exacte tijd zal weergeven is echt amazing. En dan met nagenoeg de afwerking van een grand seiko. Zonde dat deze horloges niet meer gewaardeerd worden door de gemiddelde horloge liefhebber. Maar wel begrijpelijk. Ondanks mân enthousiastme vind ook ik het moeilijk om 2-3k neer te tellen voor een quartz horloge. Maar wellicht zou er iets meer focus kunnen komen op de kunde die ook hier op een andere manier onder de motorkap zit. Echter word dit wel altijd verborgen, zelfs in promotievideos zie je niks van wat zich afspeelt onder de achterplaat.
Hup, polijsten die printplaatjes en elektromotors. 
Dat is/was bij mij ook een dingetje, maar nu ik er eentje heb snap ik de prijsstelling wel.
Ik ben zelf niet zo van de âhet moet mechanisch, anders geen echt horlogeâ. Ik vind quartz ook zijn charme hebben, al helemaal als het is wat ik nu met mijn Astron heb. Een tophorloge! Zijn geld ook waard. Vind ik, hoewel ik voor een nieuwe nooit de adviesprijs zou betalen. Korting is king, zeker bij Seiko ⊠
Er staan op chrono mooie modellen die prima geprijsd zijn.
het is zelfs méér dan charme alleen: het is ongelofelijk efficiënt. Ik heb ergens anders op dit HF al gemeld dat een ander horloge van mij met solar-aandrijving al (wat is het?) ruim 25 jaar gewoon achter elkaar doortikt. En hoewel dat klokje NIET via de Rundfunk synchroniseert, loopt het nog steeds belachelijk goed in de maat! Ik bedoel maar: quarts is geen kwatsch! En zo is het.

Hear hear!
En ik durf met een geruster hart een kwarts via chrono te kopen dan een mechanisch horloge (waarbij je de kosten van een service al in je achterhoofd moet houden).
Oh man, daar had ik nog nieteens aan gedacht. Je hebt natuurlijk nagenoeg geen service kosten met zoân astron!
Mind = blown 
FTFY

Haha. Wat zijn we toch ook een stelletje watchnerds! 
Love it 

Gefeliciteerd met je NA!
Welkom in de astronomie club. 
Dank, het voelt astronomisch, dat wel. Maar een lekker rustig model dit, precies wat ik zocht.
Zolang je jezelf maar geen astroloog noemt