Heb je maar 1 klokkie ?
Arme jij…
Anders die andere even om, en de astron in de vensterbank.
Hahaha, ja joh laat mij nou … ik zit nog in mijn bruinebroodsweken. Of was het wit? Nou ja, we zijn tegenwoordig woke dus bruin mag ook!
ohhhh, halverwege statie. Als dat maar goed gaat.
maar even wat techneutenpraat zonder kolder: het celletje dat voor het opladen zorgt is niet zozeer gebaat bij véél licht als wel het juiste licht. De mannen rond Einstein en Niels Bohr vonden dat al zo’n eeuw geleden uit. Kwanta (vandaar de kwantumfysica) van hoog energetisch licht doen het het beste. Dus meer richting hoogfrequent licht: naar blauw en verder. Dat is de kracht van daglicht, daar het blauw (en verder) in het meeste kunstlicht ontbreekt. Dus kort in de vensterbank doet (veel) meer dan lang onder de lamp. Hopla.
shiiit: nou krijg ik opeens de badge “gerespecteerd”! Toe maar. Gekker moet het toch niet worden hoor
Dat vermoeden had ik al. Vandaar ook dat ik het Ali LED-lampje - wat op de foto hierboven staat - al snel aan de kant heb gegooid en op kantoor even een daglichtlamp (6000K) heb aangezet. Ook dat ging me nu even niet snel genoeg, ik ga er morgen wel even mee naar buiten …
… zo zie je maar, één serieus antwoord kan al voldoende zijn!
een goede indicatie of het licht goed is om je horloge op te laden is hoe snel en hoe fel je lume er van oplicht.
Kijk je wel uit
Ik welk geval een ‘blacklight’ lamp het beste zou zijn.
Klopt dat? Die heb ik nl. ook nog liggen …
En volhouden door er niet aan te komen.
In ieder geval totdat het “zonnetje” onder gaat.
D’r is helemaal geen zonlicht te zien, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
Zeker!
Ik heb in het afgelopen uur wel al drie keer gekeken of het wijzertje van plaats veranderd, ontzettende nerd dat ik ben. Ik weet 't, zo snel gaat het niet. Tjonge jonge …
Zou kunnen, maar ik verwacht er niet echt veel van met een blacklight. Het zal ook afhangen van de configuratie van die cel. Gewoon de vensterbank, dat loopt prima.
Inderdaad lekker naar buiten laten kijken🧐 werkt t beste
…kan natuurlijk ook zijn dat het wijzertje gewoon vast zit?!
YES!
Het wijzertje is een klein tikje verschoven richting ‘helemaal vol’, feest …
De zon is onder en de Astron zit alweer om de pols, wel met een procentje of twee extra energie. Jippie. Moet 'm eigenlijk een keer een dagje in de vensterbank zetten, vermoed dat 'ie dan volloopt tot 100%. Na de bruinebroodsweken!
ik zeg nix
ik zie hem anders niet om je pols zitten bij dat dansje