Seiko Astron only (Deel 1)

Deze is van vandaag

5 likes

Mogen hier aankoopbedragen genoemd worden of is tegen de forum etiquette?

Mooie dail! Lijkt wel het universum op een heldere nacht…:+1:t2:

1 like

Voor mij geen probleem.
Ook niet tegen de regels, voor zover ik weet.

Kwam deze nog tegen. Misschien dat iemand hier interesse heeft?

1 like

Geen idee weet wel dat hij bijna niet te vinden is en zelfs al duurder aangeboden wordt dan dat hij nieuw koste

2 likes

Vind ik persoonlijk wel een behoorlijk prijs, voor eentje die 8 jaar oud is.
Maar wel een héle gave uitvoering! Ik zou nog steeds voor de SSH003 opteren, als het wat drukker ‘moet’ en anders weer een ouwe SSE161. Maar goed, het potje is hier niet voldoende gevuld. Moet nog even doorsparen voordat er weer een Astron komt… :wink:

Tweedehands mag de SSE161 echt niet meer kosten dan 800 euro. Nieuw uiteraard wel enne @Traveler heeft hem zelfs nog splinternieuw bij een juwelier gevonden, hij is de eerste eigenaar met garantie en alles. Da’s natuurlijk altijd lekker!

3 likes

Ze gaan toch niet de Rolexen achterna??:joy:

Waar heb je die gezien dan? Linke? Ben wel benieuwd!

Ik heb mijne gekocht voor €1.000 “nieuw” bij de juwelier.
Nieuw tussen haakjes omdat ie sinds augustus 2021 al in de vitrinekast stond te Astroniseren…

Ps. Hebben Astron liefhebbers eigenlijk een soortnaam? Astronites of zoiets?
Of draaf ik (nu al) door.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ben er eerlijk gezegd gekker mee dan de Chronomat die ik van de week, 11 maanden na NA, weer eruit gebonjourd heb…🫢

1 like

Dat is een mooie. Is dat NOS of een occasion?

Even wat anders, passen de rubber banden van de Astrons die daarmee geleverd zijn ook op andere die op staal staan?
Zoals bijvoorbeeld deze

Zekers

2 likes

Dat snap ik wel hoor. Kijk dan …

Lekker toch! :heart_eyes:

4 likes

Lekkâââh!

En kijk deze dan!

5 likes

Daar heb ik ook naar gezocht, ik heb geen passende band voor de SSE161 kunnen vinden. Ook niet via een Seiko juwelier.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor een generieke rubberen band van Seiko. Deze: Klik. Ik zie dat 'ie is uitverkocht, maar als je even zoekt op de referentie wellicht nog wel te vinden en anders te bestellen door de juwelier. Voor 25 euro kost je dat de kop niet. :wink:

Staat 'm goed, hier wat plaatjes:

… en om de pols. :wink:

3 likes

Hmmmm, dat ziet er redelijk origineel uit vind ik. Niet zo strak passend als origineel, maar zeker geen grote kieren tussen band en kast.
En qua prijs helemaal oké!:+1:t2:

1 like

Exact en dat was ook voor mij een vereiste.
Ik vind het soms ook echt geen gezicht als banden niet lekker aansluiten. Bij zo’n rubberen band kan het wel. Vind ik. Dit ziet er best wel ‘alsof het zo heurt’ uit en draagt helemaal prima!

5 likes

Zo als beloofd de eerste.

6 likes

En nog een

5 likes

Mooier dan mooi😜

Nou, ben ik even een paar dagen absentieus en dan vliegen de SSE161’s me weer om de oren. Of ik er vanaf wou? Nou ja, laten we het zo zeggen: voor een mooie prijs kan natuurlijk altijd alles. Maar ik zie dat onze reiziger er inmiddels zowaar een gloednieuwe old stock heeft gevonden. Gefeliciteerd, en zo hebben we er weer twee in de club. Mooi toch.

1 like

Een plaatje…

6 likes