Seiko Astron only (Deel 1)

Fijne zondag Astron liefhebbers!

:sunny: :artificial_satellite:

6 likes

Wat is ie mooi hè!! :wink:

1 like

Zeker weten!
Ze hebben 'm ook met een blauwe wijzerplaat. Wist je dat al? :sunglasses:

2 likes

Dat meen je!

1 like

EminentUnluckyAfricanpiedkingfisher-size_restricted

:beers:

1 like

Even een vraag.

Iemand van de Astronites hier die onderstaand model, de SBXD002, rechtsonder op de foto al heeft?
Is denk ik de ultieme Astron der Astrons. Een echte heritage hommage aan de eerste, GPS loze(!) Astron uit 1969. Vind ‘m niet direct bijzonder mooi, maar wel mooi bijzonder!
Als je een Turtle én Astronite bent is het m.i. een must have no-brainer.

Helaas ben ik géén Turtle fan, dus wacht nog even met aankoop….

Er zijn er nog maar 5… :roll_eyes:

1 like

Inderdaad dé hommage aan de allereerste quartz, héél gaaf! Ook niet echt helemaal mijn smaak, maar alleen al voor de geschiedenis een interessant horloge. Ik zou hem wel eens om de pols willen hebben.

Hier een mooie unboxreview!

In het Thais.
Ik versta er zelf geen zak van, … en ondertiteling niet beschikbaar. Maar het beeld zegt genoeg. :wink:

RJ heeft er ook een stukkie over geschreven in 2019:

1 like

Jij weet ook echt álles wat met de Astrons te maken heeft hè! :+1:t2:🫡

1 like

Mwah. Internet is ook mijn vriend hoor … :sunglasses:

Ik vind het wel leuk om me te verdiepen in een merk, in een type enzo. Doe ik ook met Squale, Sinn, Rolex, Omega, Casio etcetera.

De Seiko Group is voor veel mensen een totaal onbekend terrein anders dan de ‘gewone’ Seiko die op iedere straathoek te vinden is en vaak ook nog eens goed betaalbaar (wie is er niet groot geworden met een Vijfje? Of een Casio G-Shock.). Kom je bij Credor, King of Grand Seiko etc. en de geschiedenis van het quartz horloge is er echt wel veel te beleven/leren. De Seiko Group heeft een gevestigde naam met ‘sterke merken’, manufacture. Leuk. Vind ik.

De allereerste Quartz Astron heeft de mechanische (vooral Zwisterse) horlogemarkt indertijd behoorlijk op z’n kop gezet. Ik vind het leuk om me ook daarin te verdiepen, zodat ik een beetje weet wat ik om de pols heb.

De Astron zoals we die nu kennen lijkt overigens totaal niet op het origineel, behalve deze €38k kostende hommage. :wink:

Volgens Seiko zelf is de huidige Astron, de “tweede revolutie” …

The first Astron revolution: Quartz

The history of Seiko is the story of innovation. Thanks to a continuous stream of industry-leading innovations over the decades, Seiko established and has maintained its position as a world leader in the technology of time. On December 25, 1969, Seiko marketed the world’s first quartz watch, the Seiko Quartz Astron, and subsequently opened the patents to the world. In so doing, Seiko set the global standard, and today, most quartz watches use the system Seiko developed. As Seiko’s communication of the day put it: ‘Someday all watches will be made this way.’

The second Astron revolution: GPS Solar

For Seiko, the story of quartz is still only just beginning. Thanks to Seiko’s relentless drive for innovation, new possibilities in watch technology continue to open up, as each new generation of Seiko Astron GPS Solar has so amply demonstrated. Seiko has, once again, pushed back the boundaries of what a watch can deliver and has set a new world standard in electronic watchmaking. The story of Astron never stops.

Bron: Seikowatches.com

2 likes

Heb in mezelf ook toch wel vaak een moderne revolutionair gezien

2 likes

Logisch.
Jij bent een toonbeeld van moderne revolutie. Sowieso, je hebt ook een SSE161. Je draagt 'm niet meer, maar toch revolutionair … :wink:

original

1 like

… Astron, hét ‘duizend dingen doekje’ onder de horloges! :wink:

4 likes

4 likes

Frisse uitstraling heeft deze en ook niet te druk enzo!
Je draagt 'm best wel vaak hè Ton? Is het je eindstation qua Astron … :wink:

2 likes

Hello Sunshine :sunny:

4 likes

Deze draag ik naar mijn werk.
Overdag door de week.
Lekker licht. En loopt altijd op tijd.

2 likes

Nog ééntje dan… voor vandaag!

4 likes

:sunny: :artificial_satellite:

3 likes

3 likes

Hoe leuk is dat!
De datumwissel van 28 naar 1, van mijn Astron … :partying_face:

ezgif.com-optimize

Excuus voor de slechte kwaliteit. Een filmpje doet 't forum niet aan en een groter gifje uploaden lukte helaas ook niet. Ik heb dus de kwaliteit een beetje moeten knijpen om de bestandsgrootte te verlagen. Gelukt!

7 likes