Seiko Astron only (Deel 1)

Heb zelf de radio solar sync.
En bij mij werkt het als volgt:

Als je hem handmatig een uurtje vooruit zet gaat dat niet werken.
Want zodra hij dan weer het radiosignaal ontvangen zet hij hem weer terug.
Heb een andere tijdzone geselecteerd+ 1 uur
en dan werkt het wel.

4 likes

Goed idee…:+1:

Môgge mannen! :sunny: :artificial_satellite:

Vanmorgen zag ik dat mijn ouwe Junghans ook nog op de wintertijd staat. Kennelijk moet ik daar ook handmatig nog wat doen. Is ook een radio controlled horloge. Ik heb ook nog een ‘keukenklok’ hangen die wel keurig op zomertijd staat, dus het DCF77-radiosignaal in huis is prima. Mijn Casio 5610 staat ook op tijd.

Klopt. Simpele handeling …

:see_no_evil: … dat ziet er raar uit!
Gaat dit wel goed Ton?

Tot en met zaterdag stond die goed.
Na dat gekloot met de zomertijd, is die van slag.
Kijk het even aan…
Anders gooi ik m weg.

3 likes

200w

1 like

Ach ja…
Moet ik m weer weg brengen…:weary:

1 like

Bij die van mij: knop A indrukken dan knop C 3sec. en klaar. Je hoeft geen kroon uit te trekken.

Klopt

Laten fixen man, is natuurlijk balen maar is natuurlijk op te lossen :muscle:

1 like

:sunny: :artificial_satellite:

4 likes

Morgen breng ik m weg…

2 likes

:sunny: :artificial_satellite:

3 likes

2 likes

Bij mijn Astron is het de onderste pusher. De bovenste corrigeerde alleen de ingestelde tijd, en past de tijdzone niet aan.

2 likes

Wat voor een dag is het eigenlijk vandaag … :thinking:

Sorry! Flauw. :partying_face:

2 likes

Bijna weekend

6 likes

Leuk he…:grin:

1 like

Astron altijd leuk

1 like

Nou, ik pest je een klein beetje maar vind het eigenlijk helemaal niet zo grappig. Als het mijn horloge zou zijn, zou ik er knap chagrijnig van worden. Waardeloos! Maar goed, je zou hem wegbrengen toch? Neem aan dat dit een gevalletje ‘reparatie onder garantie’ gaat worden en ik hoop dat je 'm niet te lang kwijt bent.

Dat sowieso! :beers:

3 likes

Ik kijk regelmatig bij het astron topic. Ook al enkele keren eentje omgehad. Dan was het net niet het horloge wat ik zocht. Als je een astron wil hebben, welke neem je dan… er zijn zo veel mooie. Er gaat zeker een komen… maar welke het word zal mij benieuwen. Ik kijk vaker voor inspiratie en dat is het mooie van dit forum

2 likes