Seiko Astron only (Deel 2)

Ik zag het Ton.
Maar ja, geen centjes in het horlogespaarpotje … :see_no_evil:

2 likes

Is geen marteling lijkt me :wink:.

1 like

Dat klopt maar toch mag die weg.

1 like

5 likes

Geen nieuwe gangmakers meer?
Het is een beetje stilgevallen in de Astronhoek … :thinking: het blijft een productlijn die niet veel aandacht krijgt en dat is best wel jammer! Denk ik. Zeker gezien de geschiedenis van Astron.

… plaatje uit de oude doos dan maar. :sunglasses:

5 likes

Zijn veel te duur die seiko astrons .

1 like

Je moet er denk ik even van maken “Ik vind ze veel te duur” enne, die mening is natuurlijk helemaal prima. Maar daarmee is 't nog geen feit hè. Ik vind (en vond) Seiko Astron bijvoorbeeld - na er zelf vier gehad te hebben - heel véél horloge voor 't geld. De afwerking bijvoorbeeld, die is voor deze prijsklasse fenomenaal. Vind ik … :sunglasses:

Ik doe gewoon nog een plaatje, voor de sfeer!

@SuperC’s “second favorite Astron” … ever! :wink:

4 likes

Heb je er wel eens 1 gehad ?
Dan kan je pas oordelen.

3 likes

Nee ik heb een citizen tsuki-yomi.

Dat verklaart je mening … :wink::beers:

Die heb ik ook gehad zoals je weet, dus ik kan ze wél vergelijken. De Citizen Tsuki-Yomi is een hartstikke leuk horloge, met maanfase enzo, maar die staat qua afwerking wel héél ver af van een Astron. Echt een andere (prijs)klasse. Vind ik. Maar wel een leuk horloge!

1 like

Dat zij ik toch andere prijs klasse.

Dat “zei” je niet… je “zei”

Een andere prijsklasse klinkt een stuk vriendelijker dan een random commentaar in een topic over Astrons :wink:

4 likes

Ee eens alle waar naar zijn geld.

3 likes

Goedemorgen,
Heb deze via het forum overgenomen, was er al lang naar op zoek. Vervolgens een schakel bij besteld via een lokale Seiko dealer, dat duurde 2 weken want moest uit Japan komen. Gelijk waterdicht laten maken.
Batterij was leeg maar gezien een zonnige zondag snel weer opgeladen. Nederlandse gebruiksaanwijzing gevonden en toen kwam het magische moment. Pakte de gps vlot en hoppa alles ingesteld. En juist dat intrigeerd me…dat dat kan, en nog meer, met een horloge…
Last but not least, draagt ook nog comfertabel.
Ik ben er blij mee :grinning:

11 likes

Je hebt een mooie aanwinst gedaan…:+1:
Zie dat je accu nog niet vol is.
Kan zijn dat je accu niet meer volledig werkt.
Na een aantal jaar zijn ze aan vervanging toe.

1 like

Dank!
Ja, dat is me ook opgevallen. Ik zal eens kijken wat dit gaat doen.
Horloge is vermoedelijk uit 2017 / 2018 dus zou best kunnen. Eens kijken wat de kosten zijn maar voorlopig doe ik het anders wel met ongeveer 75%.

1 dag in de zon en de batterij zou voor langere tijd vol moeten blijven.

Ja, was voor nu een paar uur. We gaan het zien.
Dank voor de info!

Daar kan ik me alles bij voorstellen. Fraaie uitvoering met een beetje kleur enzo, vind hem echt héél tof! :star_struck:

Dan zou de batterij nog wel even mee moeten kunnen. Ik geloof dat Seiko zelf roept dat je na 10 jaar eens moet kijken naar vervanging. Maar dat weet je eigen Seiko verdeler wel, anders een mailtje sturen naar Seiko Nederland (info@seiko.nl). Mijn ervaring is dat ze heel klantvriendelijk zijn en best snel (inhoudelijk) reageren.

Hoe dan ook, veel draagplezier!

PS Ik kocht mijn eerste SSE161 ook ‘leeg’ …

… in de vensterbank was onvoldoende maar na een paar dagen was 'ie op 100%.
Het was wel bewolkt. :wink:

2 likes

Erg mooi!:+1: