Seiko Astron only

Met GPS wordt je locatie bepaald, dus automatisch tijd aanpassing.
Snellere update door satelliet in plaats van radio signaal.
Een coolheidsfactor.
Bij de 5x53 movement ook automatisch DST aanpassing.

Maar als puntje bij paaltje, geen meerwaarde.

2 likes

Mee eens. Je koopt een klok omdat je hem mooi vindt; de rest is ondergeschikt. Tenzij je het ziet als een belegging. Maar beleggen in een Astron
?

1 like

Slecht plan


1 like

Ik vind het een pracht van een horloge.
Indeling, kleur en gewicht zijn voor mij perfect!

6 likes

Ook weer eens omđŸ›°ïž

8 likes

Mijn ex

2 likes

De Astron kwam met 2 Seiko banden. De stalen en deze witte rubberen. Draagcomfort is erg goed.
Meteen klaar voor de zomer :sun_with_face:


9 likes

Gezien de vraag of een Astron RC nét zo goed de juiste tijd aanhoudt als een GPS (zie ergens hierboven) dacht ik: proef op de som, en je hebt het antwoord uit eerste hand. Dus vandaag ontving ik de SBXY017 (JDM-only). Gebruikt, maar in heel nette staat. En voor een leuk prijsje. Het is Titanium; vind ik altijd fijn dragen. En verder: helemaal goed eigenlijk, gelijk dragen dat ding. Natuurlijk iedere dag vergelijken met de GPSérs. Eventuele significante verschillen meld ik uiteraard direct. Ben er wel blij mee.

10 likes

Mooi horloge :+1:

1 like

Ik heb er ook een!

7 likes

Vind ik dus ook. Eenvoudig vorm gegeven, maar alles zit er op. Solar, RC, Titanium, saffier, ronde knopjes, lekker ondiep, draagcomfort
Wat zou je (realistisch gezien) jezelf nóg meer kunnen wensen??

Goedzo! Dan zijn we al met z’n tweeĂ«n. De RC rukt op (of zoiets). Meer Astron voor minder geld (etc). En voor de belegging hoefde je het dus al helemaal niet meer te doen. Gewoon leuk ding.
En hij tikt maar voort,
in het licht,
daar waar het hoort.

1 like

Volgens mij ben je weer eens een beetje te enthousiast Hans.
De Astron van @PB87 is nl. ‘gewoon’ een GPS-uitvoering, geen RC. Dus je bent nog steeds de enige. Mooi klokkie trouwens, die SBXY017. :sunglasses:


 dat dan weer wél!

:beers:

6 likes

Hù, weer niet goed opgelet. Weer te snel op al die toetsjes geroffeld. Anderzijds: nu ben ik de enige (?) met zo’n ding? Ik ben uniek? Ongelofeloos!

2 likes

Wel vwb. Seiko Astron volgens mij.
Maar ûh, radio controlled is al zo oud als bijvoorbeeld de weg naar Duitsland 
 :wink:

Oeps 
 off topic. :see_no_evil:
#AstronSpam dan maar weer.

7 likes

Gelukkig is iedereen uniek :slightly_smiling_face:

Ben wel benieuwd of je iets van verschil gaat merken

1 like

Nu je dat zo vraagt: vanochtend stond het kleine wijzertje links op “S”. Gisteren stond hij nog op “F”. Dat gaf verwarring, want als hij gisteren “Full” was, helemaal opgeladen dus, wat was er dan opeens “S”? Het duurde even voordat ik me realiseerde dat daar de dagaanduiding stond, en niet de ladingstoestand etc die je bij de GPS-versies aantreft. Tja, helemaal niet op gelet. Verder gaat alles lekker met hem. Vanochtend even de radio voor hem aangezet. Een beetje RC weet dat uiteraard te waarderen.

2 likes

Ik heb ze zelf al jaren van een ander bekend merk zoals bekend, die RC’s. Gaat altijd probleemloos. Zal met deze Astron vast ook wel goed komen. Maar WÉL uniek dus, dat toch weer wel.

2 likes

Daar maak je m vast blij mee
m’n Astron was niet zo blij, afgelopen nacht was t bewolkt en kon ie niet naar de sterren kijken
als troost heb ik m vandaag lekker van de zon laten genieten.

4 likes


 en kon hij gelijk nog even fijn gepeessen. Want een radio heeft hij natuurlijk niets mee.

1 like