Seiko Astron only

Zoek op google “seiko 8x42 manual” en je vind het.
Denk persoonlijk dat de vliegtuig modus niet echt nodig meer is.

2 likes

Gelukt, dank je

1 like

Toppertje hoor, jouw eerste!

Ik had het over die JDM modellen. :sunglasses:

4 likes

Da’s een mooie! Had je die al?

1 like

Dank je.
Ik heb deze vanaf november 21.
Tweedehands vanuit Japan gehaald.

1 like

Ben toch maar een (bijna) one watch persoon geworden :grinning_face_with_smiling_eyes:
Prettig weekend allemaal alvast😉

8 likes

Mooie

1 like

Allemaal nog blij :blush: Gisteren trouwens die nieuwe modellen om de pols gehad bij Seiko A’dam. https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/5/4/3/543cc83db9fddb7265f89e61db1095591bd50bae.jpeg Ze zijn 43,5 mm en geweldig mooi om de pols. Alsof ze nog lichter waren dan de huidige titaniummodellen en afwerking weer geweldig :ok_hand:

5 likes

Ik krijg dat gevoel nu ook. Hoewel ik nog diverse modellen in de doos heb liggen, merk ik dat ik minder snel wissel. De nieuwigheid is er na een tijdje af, ze zijn allemaal mooi, maar ééntje kan je maar tegelijk aan. En die blijft dan opvallend lang aan.

2 likes

Grote blij … :upside_down_face:

Als ik ooit nog eens de kans krijg de mijnes te ruilen voor die jij nu om de pols hebt, toon ik direct mijn zwakte! Zelfde kast, fraaie indeling van de wijzerplaat. Tikje drukker maar de prominente datum maakt een hoop goed. Vind ik leuk … errug gaaf!

Dat is wat een Astron met je doet. :sunglasses:
Als je die om de pols hebt, heb je niks anders meer nodig. Ik heb er ook last van.

Jij hebt er meerdere, welke krijgt de meeste draagtijd en kun je ook verklaren waarom? Ben wel benieuwd eigenlijk.

PS Zonder plaatjes geen praatjes … :wink:

5 likes

Ik ken dat wel ik heb er nu drie. En eigenlijk zijn ze alle drie mooi en hebben ieder wat anders. Nou draag ik ze alleen in de avond en weekend, aangezien er met mijn werk nog wel eens kans zit op een beschadiging. Dan draag ik mijn velatura’s. Maar ze krijgen alle drie wel de zelfde hoeveelheid draag tijd.

6 likes

#AstronSpam :artificial_satellite:

7 likes

Draag m zo veel en graag dat ik 2 automatische horloges maar verkocht heb :blush:
Nu nog in het bezit van 2 horloges, prima voorlopig :white_check_mark:

1 like

Ongeveer zoals het bij mij ook gaat. Ik heb de laatste jaren altijd gezegd, ik neem twee mooie ‘dagelijkse’ horloges; één automaat en een quartz. De quartz is de Astron geworden, heeft het gewonnen van mijn Marathon TSAR. De laatste automaat die ik heb gehad was een SPB143, die ik half januari heb verkocht. Sindsdien heb ik wel veel rondgekeken (en nog steeds), maar ik heb onder de €1~1,5k niet veel meer gezien wat het dagelijkse draagplezier van de Astron zou kunnen vervangen. Tja, rare liefhebberij dit … :wink:

2 likes

Ze zijn mooi dragen lekker en staan altijd goed qua tijd datum etc. Wat wil je nog meer.

2 likes

Niks! Maar da’s wel een vervelend gevoel als je altijd last hebt van de flipperitus … :joy:

Zo heb ik het nu, een Astron en een automaat van een niet groot merk, Seiko automatische horloges vind ik persoonlijk niet zo kwa uurwerken.

Niks :blush:

Hahaha er is altijd wel wat, ik neig naar een grand seiko voor erbij. Alleen wat ik mooi vind is natuurlijk prijzig.

2 likes