Seiko Astron only

Mijn nieuwste aanwinst … heerlijk. Moet de band nog op maat maken :blush:

9 likes

Gefeliciteerd, ga je veel plezier en gemak van hebben👍

1 like

Mooi man…:+1:

1 like

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

1 like

Dank je wel @Willemseiko

Wel keuze stress :sweat_smile:

5 likes

Valt mee toch

1 like

Lekker! Van harte en veel draagplezier. :ok_hand:

Zag deze afgelopen week nog nieuw bij een Seiko juwelier liggen, terwijl ik dacht dat dit model al even uit de handel was. Ik heb nog even staan kwijlen. Vind de wijzerplaatopbouw met het dubbele datumvenster erg fraai! :wink:

Ik zie op je laatste foto dat je keuzestress hebt. Hoe verhouden zich deze beide tot elkaar? Ik ben zelf al een tijdje naar de SSH003 aan het kijken, hij is me net een tikkie te duur maar ik ga hem zeker nog eens proberen. Tot die tijd, dees om de pols …

Mijn huidige is denk ik wel een stuk zwaarder dan die Titanium versie, jouw meest recente aanwinst ook vermoed ik.

4 likes

6 likes

Hoi @junior, inderdaad mijn stalenversie SSE149 is idd een stuk gewichter en ook 45mm. Qua schoonheid wellicht mooier dan die andere, ondanks de titaniumversie toch met alles iets fijner is en uiteraard lichter. Op staal wel iets meer een eye catcher :wink: Voor de smallere polsen met 43,5 is titanium een goeie keuze. Tot nu toe was het mijn grab en go watch, gezien de tijd altijd goed staat. Echter, ik vrees dat de stalen Big date mijn pols vaker gaat sieren dan de titanium … Astron … zo verslavend :rofl:

Titanium nooit mijn ding geweest. Net of je niks om je pols hebt.

1 like

Hahaha ik vind het inmiddels wel echt heerlijk :rofl:

De mijne is ook titanium, en het bevalt me goed.

3 likes

Hij is mooi maar het gevoel he

Thanks voor je uitgebreide antwoord!
En inderdaad, de Astron lijn is verslavend … :wink:

Mijn SSE161 heeft volgens mij dezelfde kastgrootte/uitstraling als de SSE149. Ik vind die stalen kast eigenlijk ook wel erg mooi qua vormgeving. Iets klassieker …

Wat dat betreft leuk om ze beide te hebben. Maar ja, ik ben een one watch guy dus als er een nieuwe komt gaat de oude eruit. Lastig allemaal maar ja, ik wil die SSH003 toch echt ook nog eens proberen.

Kriebels. :sunglasses:

Ook erg fraai! :+1:t2:

Het gewicht is iets wat me bij de Citizen CB5010-81L een beetje tegenviel. Prachtig horloge, maar een horloge van dat formaat mag je best voelen. Hij was me veel te licht. Ben erg benieuwd of ik dezelfde ervaring ga hebben bij een SSH003.

2 likes

Heej Astron boys!

Heeft iemand in dit hoekje van het forum ervaring met deze JDM modellen?

Ik was op Sakurawatches.com aan het grasduinen naar Japanse dunne Solar sporty dressers. Zeg maar alternatieven voor een Oceanus 200.

Deze sprongen er gelijk uit en spreken mij erg aan. Maar er is weinig aan reviews te vinden.

Op een schaal van Seiko 5 tot GS, hoe is de afwerking van deze dingen?

1 like

Geen ervaring met deze JDM modellen.
Ik vind ze wel mooi, maar ze staan me te ver af van waarom ik de Astron die ik zelf heb mooi(er) vind. Ik vind dit trio een beetje ‘gewoontjes’ aandoen, weinig drukte. Maar dat is een smaakdingetje. Als alternatief voor een Oceanus 200 lijkt me dit trouwens hélemaal goed!

Als ik naar mijn eigen Astron kijk ligt 'ie dicht tegen de GS aan. De kastafwerking is ook Zaratsu gepolijst (zie foto’s hierboven). Aan de wijzerplaatopbouw en -bedrukking, de afwerking is zelfs onder een loupe weinig op te merken. Het is allemaal meer dan prima afgewerkt. Ook de band trouwens. Ik heb ook wat SPB0xx duikers gehad, die halen het ook niet bij mijn Astron.

Mijn SSE161 echt boven verwachting afgewerkt. Vind ik …

Mag ook wel voor het geld trouwens. :wink:

4 likes

Ja ik was ook een beetje verbaasd. Heel anders dan wat ken van de Astrons die hier worden uitgebracht. En die zijn voor mij dan weer een beetje te druk tbh. :sweat_smile: Grappig hoe smaak werkt.

No way! Echt? Dat maakt ze eigenlijk nog interessanter. Daar gaat m’n geld… :grimacing:

2 likes


Te gewoon, nee toch?
Hij blijft gewoon leuk mijn eerste astron.

6 likes

Ik ga morgen vliegen en wil de gps van mijn astron SSE147J1 uitzetten, maar ben mijn boekje kwijt, kan het op internet niet zo gauw vinden, weet iemand hoe dit moet?

Groet Roelof