Seiko Astron only

Moet er wel aan wennen zo’n kale astron

Ik ben juist een liefhebber van kale wijzerplaten. Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen. :grinning:

3 likes

mee eens. Er moeten toch eigenlijk flink wat wijzertjes en superkleine lettertjes op zitten, compleet met alle tijdzones in wereldsteden en zo.

Mijn pols is ook niet zo groot.

1 like

Zonder bril niet meer te doen.
Maar wel leuk inderdaad … :wink:

2 likes

een leeg gevoel van binnen?

2 likes

200

:wink:

Nou, even wat nieuwe foto’s van de oldstocker…

Heb ‘m vanmiddag even in bad gedaan en goed maar voorzichtig geborsteld met een tandenborsteltje.
Ook gelijk maar even een transparant stukje folie op de sluiting geplakt om hem nog even vrij te houden van de bekende desk diving krasjes. Nog even het nieuw gevoel koesteren. (Op de foto is de folie er trouwens een stuk opvallender uit dan in het echt).


En dan nog wat: wat is zo’n Astron strak en kwalitatief hoogwaardig afgewerkt zeg! Zeker voor een Seiko en dat is niet lullig bedoeld!!

Ik mag denk ik zeggen dat ik redelijk uit ervaring kan spreken na eigenaar te zijn geweest van diverse Breitling’s, een Rolex DJ en Omega’s.
De Astron doet er NIET voor onder. Ook de band valt me heel erg mee, degelijker dan de banden van de 5-jes. Mooie hoeken en randen ook aan de schakels. Als je even wat langer kijkt ga je het pas zien en waarderen! Althans, ik wel.

Blij met m’n Astron en wist bij aanschaf niet dat ik een heuse NOS aan het kopen was!

5 likes

Mooi hoor. Echter, de afwerking doet zeker onder voor een Grand Seiko. Beide in mijn bezit.

Zekers dat zal ik niet ontkennen m

1 like

Is dat zo? Waar zit dat in?

1 like

Ben nu nieuwsgierig gemaakt!
Ben je in de gelegenheid beide naast elkaar te leggen, te picariseren en te laten zien?

…why that!? Toch nog wat vergane DNA-resten aangetroffen? Een origineel Japans haartje misschien?

2 likes

kan ik ergens mee helpen wellicht?

Beetje stof tussen de naden en kieren en ook gewoonte. Doe dit al jaren, meestal om de paar weken, met al mijn horloges.
Iedere keer weer verbaasd hoe mooi ze dan weer shinen.

1 like

nou, hier ook maar eens een sopje aanmaken dan.

ocd-trigger

Nee dank je.
Wel lief van je …

2 likes

Ik kan er ook niet aan wennen.
Lijkt niet op een Astron.

soms helpt het om er over te spreken met een ander

1 like

Enkele foto’s ter illustratie:



Ik heb niet zo’n gied licht. Zou ook de wijzers moeten vergelijken. De GS heeft echt een hogere afwerkings graad. Dat nergens mee te vergelijken.

3 likes