Seiko bezel. Kras of breuk ? 😯

Denk, neem even een mooi kiekje van mijn Seiko Sumo LE

Valt me dit ineens op …

IMG_20180802_140124~2

Geen idee waar het vandaan komt.

Lijkt een kras … of is het een breuk in de bezel ? Is dat eigenlijk wel mogelijk (breuk) ?

:confused:

1 like

Yup. Ik denk een breuk.

1 like

Dat kun je zelf beter beoordelen dan wij. Van welk materiaal is de bezel?

1 like

:cry:

Weet ik eigenlijk niet. Ik dacht aluminium

Is aluminium kan gebeuren. Eventueel zet je er een ceramische bezel op van DLW, heb ik ook op mijn Sumo maakt hem nog mooier :+1:

1 like

@MotoSkooly
Is een LE, dus het liefst houd ik hem zo. Kan verder geen kwaad toch @HanDavinci ?
Is alleen beetje jammer :frowning:

1 like

Niet al te beste foto’s. Sorry

1 like

Zo zou het ook wel een kras kunnen zijn. Zonde, maar een horloge moet gedragen worden. Hoort erbij.

En nee, kan geen kwaad :sunglasses:

4 likes

Dat lijkt me gewoon een kras.

1 like

Ja, ik leun ook naar een kras. Maar hij si zo recht en helemaal van binnen naar buiten. Daarom dacht ik, misschien is het een breuk.

Ben ik het mee eens :slight_smile: En gelukkig valt het niet zo op. Ik zag het pas op de foto’s.

ALS het een breuk is ? Dat is dan wel weer een geruststelling

1 like

Ik denk een kras… heb die alu bezels er wel eens af gepeuterd , daar moet toch heel wat mee gebeuren voordat ze breken… ceramiek daarentegen wel.
Je zou alvast een nieuwe insert kunnen bestellen bij Seiko. Dit kan wel heeeeel lang duren inmiddels voor die binnen zijn

1 like

Wellicht kan je onder garantie van Seiko (of AD) laten vervangen als het een breuk is? Maybe worth the try.
Bij mijn Seiko Velatura Kinetic is de hele bezel(ring) er eens eraf gevlogen tijdens paar heats karten.

Zat 2 dagen buiten fabrieksgarantie, Seiko heeft het onder garantie vervangen, incl. hele kast, praktisch nieuw horloge. Had anders 350 euro gekost. Je bent het horloge wel een paar weken kwijt.

1 like

Op deze foto lijkt het sterk op een kras. Zou logisch zijn vanwege de materiaalkeuze aluminium. Een rechte kras op een korte afstand als een bezel is ook snel gebeurd.
Wel zonde, maar dat geeft hem karakter, zeg maar. :yum:

1 like

Bedankt allemaal !! :pray::smiley:

Ik houd het op een kras dan maar.
En het geeft het horloge inderdaad karakter. Het is ook lang niet de enige beschadiging op de bezel :grin:

De bezel vervangen weet ik niet of ik dat wel wil.
Misschien mijn gekke OCD. Maar het is een limited, dus ik houd hem graag ‘as is’.
Ik heb er zelfs nog de ‘shitty’ originele, rammelende Sumo bracelet op zitten :sweat_smile:

1 like

Even afstoffen hier :wink:

Ik zag zojuist op WUS een bezel voor een SBDC027 te koop staan en dacht aan je topic. Ik moest even zoeken, want ik wist niet van wie het topic ook alweer was :grin:.

Mocht je er nog steeds de pee in hebben dat je een krasje/scheurtje of wat dan ook in je bezel hebt… is dit eventueel een oplossing! Mocht je dan van je oude bezel af willen, heb ik misschien wel interesse @Myrrhman :grin:

https://forums.watchuseek.com/f425/fs-sbdc027-sumo-prospex-50th-anniversary-bezel-%24150-shipped-usa-4844171.html

1 like

Ah ! Bedankt … en sorry tegelijk … :grin:

Ik vind het wel goed zo. Het stoort me niet meer. En het is eigenlijk alleen te zien op foto’s van een bepaalde hoek.

Ook wil ik er eigenlijk niets aan doen, omdat het een limited is.
Zelfs meerdere malen gedacht om er een Strapcode bracelet aan te doen. Maar dan toch weer niet, omdat ik hem origineel wil houden :sweat_smile:

Maar ontzettend bedankt dat je aan dit draadje dacht :grinning::+1:

1 like

Weet jij zeker dat limited-specifieke onderdelen (3 maal woordwaarde) per definitie niet op voorraad zijn bij Seiko?

1 like

Ik heb geen idee eigenlijk.

Maar ik bedoelde ook meer ‘origineel’ als in zoals ik hem ooit heb (over) gekocht :slightly_smiling_face:

Naar mijn oordeel een breuk :cry:
De lijn loopt ook door in het schuine gedeelte van de bezel.
Een kras doet dat niet.
Maar als het niet stoort, prima :+1:

1 like