In mijn bescheiden collectie mist, na mijn CW sapphire blue C60 het begeven heeft, een duikerhorloge. Ben al een tijdje op zoek en ben ook belandt bij San Martin e.d. wat er mooi uitziet maar me niet het gevoel geeft. En toch blijft het maar trekken, de Seiko’s, of dat iets uit mijn jeugd is, ik weet het niet, maar blijf het een prachtig merk vinden. Nu heb dus de laatste shortlist, waar ik het meest twijfel over de samurai, vooral om het hardlex glas en de positie van de datum, verder een prachtig horloge. Benieuwd voor welke jullie zouden gaan
Twee, want 1 en 3 hebben die idiote lumepip ertussen gepropt (tevens is het datumvenster gewoon een recht gat ipv mooi afgewerkt met schuine randen) en 4 is het net niet.
Dan moet je nummer 2 overigens nog wel kunnen vinden in de 1e uitvoering.
Ja, snap wat je zegt, voor mij niet zo’n probleem maar begrijp als je je daar aan stoort. Mijn idee is voornamelijk dat ik een seiko 5 heb met bijna zelfde dial (blijkbaar vind ik dat toch mooi) maar zoek ook weer wat meer kleur…keuzes
Hou er wel rekening mee dat 6r 35 uurwerken niet erf accuraat lopen…
De 6r 54 zijn een stuk zuiverder, dat is 1 van de redenen dat ik de mm200 Gmt heb gekocht
Nr 3 heeft de mooiste kleurencombinatie voor een duiker. Lekker zomers.
De 4de vind ik het mooiste (op foto) maar zou ik eerst eens passen. Is waarschijnlijker minder elegant dan de bovenste 3. En zou er in het echt ook minder mooi uit kunnen zien dan op foto.