Seiko 'duiker' (SKX031 SKX007 of gewoon een SRPD55)

Mijn interesse in ‘echte’ horloges is weer terug! Na jaren met een Apple Watch rond te hebben gelopen, heb ik besloten die alleen nog maar tijdens het sporten te dragen. Ik heb nu een SARB033, SNZG13J1 en SKNE53 en zoek eigenlijk een 4e voor erbij.

Ik zat zelf te denken aan een (wannabe) diver en mijn oog viel in eerste instantie op een SRPD55, maar een SKX007 of SKX031 spreekt me ook wel aan.

De SKX007 is de grootste met ik meen 42 x 13 mm, gevolgd door de SRPD55 met 40 x 13 mm en tenslotte de SKX031 met 39 x 12 mm (42 incl kroon dacht ik).

SRPD55 (nieuw) zal het goedkoopste zijn met € 240-300. De SKX’en worden tweedehands door particulieren aangeboden tussen € 350 en € 400.

SKX031; de bezel insert lijkt niet zoals origineel te zijn, maar volgens de verkoper wel origineel Seiko (in plaats van minute markers voor enkel het 1e kwartier, staan er ook markers op tussen 30-45 min). Geen papieren, maar wel geserviced en 6 maanden garantie.

SKX007; komt met papieren en is voorzien van saffier

Edit: de Presage 60’s style is ook een optie. Maar meer looks dan een diver. Wel iets unieker dan een SRPD55 denk ik.

Welke van deze zouden jullie kiezen? Andere suggesties zijn natuurlijk welkom :slight_smile:

2 likes

Jij bent inmiddels zolang lid, dat je dit antwoord wel zult zien aankomen…

Budget oprekken en gaan voor een MM200? :crazy_face:

Nu dan een echt antwoord waar je wat aan hebt. Met een SKX007 heb je volgens mij gewoon een echte diver.

Maar als jouw oog als eerste op een

viel, dan zou ik dat gewoon doen. Hij gaat er anders waarschijnlijk toch een keer komen. :sweat_smile:

Succes met jouw nieuwe horlogereis.

1 like

:musical_score::notes: :musical_note:

1 like

Stomme autocorrect. Staat zeker op x-rated ingesteld… Dan maakt ie van lid, lied. :crazy_face::rofl:

1 like

Door die SRPD55 ben ik in de duikers gedoken en ik ben er al wel weer achter wat een rabbit hole deze hobby is :wink: Je denkt je volgende aankoop gevonden te hebben en dan zie je weer wat nieuws. Zo’n Marine Master valt nog even buiten het budget, ik heb besloten het weer rustig op te pakken en eerst iets onder de € 500 te kopen en dan rustig op te bouwen.

De Presage 60’s Style staat ook op de short list trouwens, maar die heeft geen draaibare bezel. Wel mooi :drooling_face:

1 like

Tell me about it… Ik lijk er maar niet uit te kunnen komen. :sweat_smile::joy:

Ga je voor nieuw? Want anders valt het niet heel ver buiten het budget tot 500 euro. Ow wacht, je schreef

Ja, dan wordt het iets lastiger…

Maar geen diver. :face_with_peeking_eye:

Inderdaad geen echte diver, maar is een SRPD55 wel een echte diver met zijn 100 meter water resistance :wink:

€ 500ish is mijn budget (lol, het wordt met iedere post meer) dus vanavond maar eens filmpjes kijken van de Marine Master, thanks!

1 like

Uit een faillissement overgenomen: een spiksplinternieuwe SRPD29k1.

Seiko heeft in de afgelopen decennia verschillende versies van het “Monster” uitgebracht. Deze versie is de laatste, en is ook wel het meest beschaafd.
De afwerking van de kast en de band zijn subliem. Het horloge is geheel zwart gecoat (gun metal coating, zeer slijtvast) en de getallen zijn er heel netjes in aangebracht en gevuld met verf. De lume pip is niet zomaar een gaatje met lume, maar een echte lens en dat kan je zien.

Slechts 1 resterend op voorraad

2 likes

Er staat nog een Seiko Presage 60’s te koop op het forum😉
Erg acherp geprijsd…

SRPL09J1

3 likes

Ik heb die uiteraard gezien! Maar ik heb liever de zwarte bezel of de blauwe versie :wink:

De GMT versie mag er ook zijn :ok_hand:t2:

1 like

Blauwe versie is ook erg mooi idd!

Die heeft een lug length van 49 mm en ik zoek eigenlijk iets met 46 mm. Helaas heb ik niet de dikste polsten :wink:

En heb altijd mijn bedenkingen bij zo’n coating. Hoe dat er na verloop van tijd uit zal zien.

Ik heb nu 3 Seiko’s en daar mag best een vierde bij. Misschien daarna nog een topper erbij en dan over naar een nieuw merk. Ik heb ook bijvoorbeeld de Orient Mako of Kamasu en Citizen Promaster, overwogen in deze price range of de Hamilton Khaki Navy.

Dan kom je weer de Mido Ocean Star tegen of een Maen Hudson of een Seiko Alpinist…

Nee, denk ik ook niet. Maar de SKX wel, natuurlijk.

:rofl:

Daar zijn wij voor! Elkaar van de regen in de drup helpen. :crazy_face:

Zelf vind ik een skx van je 3 opties het meest “iconisch”.

Rob verkoopt ook een King Turtle voor zon 50% onder de catalogusprijs.

1 like

De iso standaard voor duikhorloges stipuleert dat 100m voldoende is. :wink:

Ik zou gewoon kopen wat ik mooi vond, want hoe vaak duik jij?

Zit wat in, maar ik zou me ook bij zwemmen een stuk prettiger voelen met een schroefkroon. Heeft de SRPD55 volgens mij niet.

Waarom? Je zwemt zo wild dat crown guards niet afdoende zijn?

En zelfs dan… Hoe vaak zwem je? Mensen blijven maar horloges kopen omdat ze blijkbaar denken morgen Kilimanjaro te bedwingen om daarna in de plaatselijke dorps-orgie mee te doen, waarna ze door de bush heen trekken met een machete om uiteindelijk bij een kust uit te komen waar ze de plaatselijke dochter van een stamhoofd zelf opgedoken parels cadeau gaan geven…

Terwijl het horloge in werkelijkheid misschien tijdens de afwas een spetter of twee te verduren krijgt in een anonieme Vinex wijk, na acht uur noeste arbeid aan een bureau.

Ik was vroeger zoals jij. Tot ik er achter kwam dat ik belachelijk was. Nu draag ik met name horloges die ik mooi vind, waarvan mijn favorieten eens 30m waterdicht zijn.

3 likes

In de zomer geregeld. En een keertje wakeboarden. Gooien met de kids in het zwembad. Kan waarschijnlijk ook zonder schoefkroon, maar better safe than sorry. En zeker niet belachelijk :kissing_heart: