Seiko en de nieuwe lumeplots op 3 uur

Niet mooi en dealbreaker, voornamelijk omdat deze uit nood zomaar ergens neergeplempt lijkt te zijn waar plek was.

Ik heb nog snel even een nieuwe “oude” SPB147 gescoord :partying_face:

Dat stukje lume op drie-uur is net zo irritant als de volgende grammaticale “designveranderingen”:

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja, en ik weet dat hier een speciaal topic voor is, maar dat kan TS niet lezen.

Ik ook, is voor mij nog altijd een gewoonte die er in is gebakken met vroeger maanden van huis te zijn waardoor een datum functie heel handig was.

1 like

Exclusief op Horlogeforum! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik ben het ook helemaal eens dat het geen gezicht is dat die minutemarker doorbroken wordt. Bij de MM vind ik het minder storend maar bij de SPB wel, blij dat ik er 1 zonder heb. Ook de uitsnede van de datum is minder mooi.

Beter zo:

2 likes

Haha, bedankt voor de reclame en heb ik toch zonder het te weten een limited edition in huis, ik ga de verkoop nog eens heroverwegen, misschien moet ik een tijdje wachten totdat het een echt collector’s item wordt! :wink:

4 likes

Nog een geluk dat Rolex eigen test standaarden heeft en niet volgens de ISO 6245. Het groene gedeelte zou helemaal ontploffen over een extra laagje kleurverf naast de datum venster van de submariner en de sea-dweller…

2 likes

Dat is een interessant gegeven, blijkbaar is deze ISO-waardering erg belangrijk voor Seiko… Zouden er meer mensen zijn die profijt hebben van de ISO-waardering dan er mensen zijn die deze ‘toevoeging’ jammer vinden?

1 like

Echt niet te doen dit…
:tired_face:

Om plots over 3
:rofl:

6 likes

Ik stoor mij er niet aan :grin:

2 likes

Seiko zou dan “Diver’s” van de wijzerplaat moeten halen, en ik kan mij inbeelden dat ze dit liever niet doen als merk met een dergelijke lange geschiedenis van het produceren van echte duikershorloges.

2 likes

Ik zie dan liever een gelumede datumschijf :face_with_hand_over_mouth:

Het verschil is dat Omega het wel goed en mooi heeft uitgevoerd. Mijn Seamaster heeft het ook maar daar is het wel mooi gedaan. Niet totaal uit het lood zoals bij Seiko. En de eerste Omega Seamaster Professional 300m had het ook al. De eerste 62mas niet. Dus totale afbreuk aan het design en de historie…

Seiko laat gewoon keer op keer zien dat ze er geen snars van snappen. SKX uit productie en vervangen door zo’n 5KX nep-duik-prul in 348 afzichtelijke kleuren. De tekst Marine Master 300 van een van hun meest iconische duikers weghalen. Alle dials klakkeloos vol stempelen met Prospex en Presage. JDM modellen downgraden qua uurwerk en mondiaal aanbieden voor de hoofdprijs. Elke Prospex voorzien van een datum puist en nu dus ook een extra lumeplot op 3 uur. Weg oorspronkelijke design en historie/heritage. Stelletje amateurs daar in Japan. Wel alle prijzen omhoog gooien en de hoofdprijs vragen voor hun horloges, maar achterlijke design keuze maken van heb ik jou daar. Geen wonder dat ze nog steeds inferieur zijn aan Zwitserland. Seiko is net als Sushi, leuk voor af en toe, maar na het weer een keer gegeten te hebben weer even voor een tijd genezen. :confounded:

Ralph, ik dacht nog z.s.m. de oude versie te kunnen bestellen zoals afgebeeld op hun website maar toch even nagevraagd en dikke pech.:point_down:

Misschien bij een AD nog te verkrijgen?

1 like

De SKX verkoop zal niet voldoende meer geweest zijn, en blijkbaar loopt de nieuwe 5KX versie goed genoeg om de lijn voortdurend uit te breiden. Ik ben er zelf geen fan van, maar er zijn blijkbaar gegadigden genoeg. Seiko doet dit uiteindelijk voor het geld, niet om “horlogefans” blij te maken en niet voor de “passie voor het beroep”. Als de doorgevoerde veranderingen die jij aanhaalt zouden leiden tot een significant verlies aan verkopen, zouden ze snel genoeg teruggedraaid worden of verdween het betreffende model de vuilnisbak in. Ze zijn geen liefdadigheidsinstelling, en een veel te groot bedrijf om zich specifiek op de verzamelaars te richten. En inferieur aan Zwitserland, dat is natuurlijk maar te bekijken. Als of de Zwitsers niet voortdurend bedenkelijke designs en vreemde beslissingen de wereld in sturen.

1. Lumeplot op 3 is niet interessant ?

Ik heb gelukkig net gisteren een SLA033 overgenomen. Zonder lume op 3, maar gelukkig wel de datum op 3. Ik vind de datum op half vijf altijd zo lelijk!

2 likes

Ruk maar geen dealrukker.

Ik bedoel geen dealbreker

1 like

Absolute deal breaker, ondoenlijk en ban waardig dit.
De lumeplot is verder prima

Voor mij hangt het er sterk vanaf of ze de rehaut verneuken. Maar ISO bla bla voor duikhorloges kan wat mij betreft zo de prullenbak in, dan maar geen “diver’s” op de plaat.

De SPB14x is zo blaartrekkend perfect dat ik het daar kan vergeven, de MMx00 horloges zijn al te lomp, hoog en vreemd om het daar te trekken.

Gelukkig hier niet:

5 likes