Seiko en de nieuwe lumeplots op 3 uur

Ik heb 1,5 week geleden de SPB143 besteld bij Olfert en gelukkig heb ik nog een “oude” versie binnen gekregen. Geluk gehad dus lees ik nu… :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

:exploding_head: why?!

1 like

Pfff wat een ‘after thought’…

Zo jammer, dit hebben ze waarschijnlijk snel door moeten voeren en ze hadden blijkbaar niet meer zoveel tijd om er goed over na te denken… echt zonde!

Muggenzifterij, gewoon lekker kopen en dragen. Heerlijke Seiko’s :diving_mask:

3 likes

Ziet er inderdaad voor geen meter uit die 3u marker…

Damn kom je nou mee, nu morgen de mijne arriveert!

1 like

Ik stoor me er totaal niet aan. Sterker nog, toen ik hem bestelde was het me niet eens opgevallen. Zag het pas toen er hier op HF over geklaagd werd. Soms heb ik het idee dat het motto “ vroeger was alles beter” speciaal voor hier op HF is uitgevonden😉

4 likes

Nice! Het is echt een tophorloge. :ok_hand:

2 likes

Echt niet te doen dit…
Seiko heeft blijkbaar het ISO bla bla certificaat nodig.

Ze maken al decennia echte duikershorloges, en ja, die moeten dus voldoen aan de relevante ISO normen. Ik zou het veel erger vinden mochten ze die lange geschiedenis zomaar aan de kant gooien.

4 likes

Jij kickte toch op Diver’s 200m?

2 likes

Me too… de spanning is niet te harden! :laughing:

1 like

Trek de uren wijzer er dan ook maar meteen af.

1 like

Niet te geloven, hé. Bezig zijn sinds 1881 en er nog niks van bakken. Zou het van niet willen of van niet kunnen zijn ? :wink:

Dan liever doen zoals sommige andere merken. Al decennia lang géén keuzes maken en

Heb je helemaal gelijk in :smiley:

3 likes

Feitelijk heb je gelijk :ok_hand:

Dat is zo mooi aan de Oris Meistertaucher:

Ondergeschikte urenwijzer :wink:

Ziet er prima uit @HeinW.
Bij sommige andere modellen had zonder wellicht net iets beter gestaan maar om een horloge hierdoor niet aan te schaffen vind ik persoonlijk onzin. Mierenne…

2 likes

Vindt het vooral jammer dat het venster met de omlijning rond de datum verdwijnt. Zoals

3 likes

Geef mij maar een seiko met lume pip op 3 uur… :rofl:

1 like

@SybrenAnne Geen wonder. Het is ook niet bij te houden met exact dezelfde discussie in drie verschillende topics… :sweat:

Shit, nou reageer ik toch in dit topic…

1 like

Ik vind het hier dan wel weer meevallen, de minutemarker hebben ze niet helemaal doorbroken en is iets in lijn met 9uur.

1 like