Seiko fan stelt zich voor

Hoi klokjes fans.
Struin al een paar maanden rond op het Horlogeforum. Het wordt dus hoog tijd om me eens voor te stellen.
Mijn naam is Wim en woon in het midden van het land. Ben van beroep fotograaf bij de overheid en na 47 jaar werken (!!) gelukkig gepensioneerd.
Heb nooit een hekel aan werken gehad anders hou je het natuurlijk geen 47 jaar vol. Het is alleen jammer dat bij sommige overheidsinstanties een angst cultuur heerst. Nu ben ik voor de duvel niet bang maar leuk is anders. Heb mijn laatste pakweg tien jaar daardoor ervaren als tropen jaren :frowning:
Maar ik had wel een super de super baan met veel vrijheid. Ik was bij deze instantie de enige fotograaf dus dat “praat” wel makkelijk.
Nu de klokjes.
Ben een echte Seiko fan. Niet omdat ik andere merken niks vind maar gewoon omdat Seiko voor mij gewoon de mooiste modellen heeft. Vooral de duikers. Ben er gek op.
Mijn belangstelling in het merk ontstond in 1966 (ja lang geleden) toen ik bij een plaatselijke juwelier Seiko horloges in de etalage zag. Wow wat is dat allemaal? O.a. een gave duiker en een geel horloge. Daar moest ik meer van weten. Ik naar binnen en info vergaard. Het was verdomde jammer dat ik alleen met een folder naar buiten kwam want het geld om een horloge te kopen had ik niet. Ik werkte pas en de prijs van zo’n Seiko was meer dan een maandsalaris.
Jaren daarna diverse Seiko’s gekocht en ook een enkele Citizen. Seiko bleef altijd kriebelen en sinds een jaartje heb ik er nogal wat gekocht. Bijna twintig, en bijna allemaal duikers. Beetje veel maar als je besmet bent met het Seiko virus…
Heb ook een Seiko gekocht bij Rob van Monsterwatches. Die man heeft veel moois tegen nog mooiere prijzen, maar communiceren ?!? De aankoop ging met veel frustratie. Jammer. Een tweede en derde aankoop poging liep op niets uit. Je krijgt gewoon geen contact. Jammer dan, er zijn gelukkig nog genoeg andere goede Seiko leveranciers die wel communiceren.
Even een paar typenummers van klokjes die ik in mijn verzameling heb:
(by the way, ik draag gewoon alle horloges, om de paar dagen een andere om de pols)

SNDA15P2

SPC135P1

SRP605K2

SKX009K2

SSC019P1

SSC021P1

SRP639K1

SRP315K1

SNZG87J1

SRP637K1

Helaas ben ik flink onhandig met computers waardoor het voor mij lastig is om foto’s te plaatsen. Ik zal me er eens flink in verdiepen want een foto zegt meer dan duizend woorden :slight_smile:

3 likes

Welkom Wim, op dit leuke en leerzame forum.
Ik ben zelf pas lid vanaf januari ’16 maar heb hier al veel opgestoken.
Het zou leuk zijn als je er toch in slaagt je foto’s te plaatsen want we willen hier wel wat zien.
Veel plezier hier.
Marjolijn

Welkom,

Open je map met horlogefoto’s en verder is het drag and drop.
That simple. :smiley:

Waar zijn ze zo bang voor bij de overheid?

Grt.

Hoi Wim, welkom op dit forum en veel plezier gewenst.
Foto’s zien wij inderdaad graag. Je hebt nu gelukkig de tijd om je erin te verdiepen hoe dat moet. :smile:

Groet,
Arvid

Ik had dezelfde ervaring maar ik denk dat hij een emailprobleem heeft (enorme spambox??). Ik heb het via Facebook geprobeerd en hij reageert vrijwel direct en ik ben heel snel geholpen. Nu begrijp ik dat niet iedereen Facebook heeft maar via het forum contact leggen gaat ook snel begreep ik van anderen.

Verder welkom uiteraard. Ik ben zelf ook gek op Seiko.

Hallo!! Welkom hier!!!

Krijg alleen de kriebels van “klokjes fans”!! Brrr…

Heb een leuke tijd hier en hopelijk mogen we veel van elkaar leren!!

Hallo 25tien,
Sorry dat ik je de kriebels bezorg. Zal het nooit meer doen hoor :slight_smile: Ja, hoop hier een hoop te leren. Kan niet missen denk ik.

1 like

Welkom Wim, veel plezier op het forum!

Welkom Wim, ziet er veelbelovend uit die rij met modelnummers.
Zou inderdaad mooi zijn mocht je daar nu tussen die nummers een foto kunnen uploaden.
Is niet zo moeilijk hoor.
Aangezien je foto’s wellicht al op je computer staan, als fotograaf en vooral de laatste jaren toch zeker al digitaal geschoten mag ik hopen :slight_smile:
Is het nog enkel in je topic dat je schrijft het horizontale lijntje met dat pijltje omhoog te klikken en daarvandaan kun je dan je foto’s selecteren op je pc, of als je fototoestel of gsm via usb kabel hangt aan de pc kun je zelfs meteen naar die mappen gaan.
Wacht er niet te lang mee, gewoon doen en we zijn hier voor elkaar om te helpen.

@SeikoFan49

Welkom Wim!

Indrukwekkend lijstje! :+1:
Ik ben benieuwd naar de foto’s…

Welkom Wim, er lopen hier veel meer Seiko fans.

Bedankt voor de info/hulp !
Ga dit weekend flink wat foto’s maken van de Seiko’s. Als fotograaf heb je natuurlijk nog geen foto’s gemaakt…
Net zoiets als dat de schoenmaker met kapotte schoenen loopt.
Daarna komen ze IN BEELD :slight_smile:

2 likes

Hoi Wim welkom!
Eenzelfde digi Seiko als je toont in het testtopic is een keer uit mijn stalen kledingkast ontvreemd toen ik nog bij de overheid werkte…dat was overigens in Amsterdam hoor :wink:
Ik wens je alhier
heel veel plezier!

Mijn beste,

Van harte welkom Wim binnen de gelederen van dit tijd-vullende forum.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom en waar blijven die klokjes haha :wink:

Hoi Frans53,
Ik heb deze digi Seiko ooit gekocht in 1975. Was toen dik 500 Hollandse guldens. Een smak geld toen.
Heb dit horloge jaren gedragen totdat de display buiten de cijfers ging lekken. Toen was het feestje over.

Ja waren zeker niet goedkoop kan ik me nog herinneren baalde ook als een stekker…

Welkom Wim, ben benieuwd naar de plaatjes achter de nummers :grinning:

Wim hartelijk welkom op HF en veel plezier gewenst .