Seiko fan stelt zich voor

Hoi klokjes fans.
Struin al een paar maanden rond op het Horlogeforum. Het wordt dus hoog tijd om me eens voor te stellen.
Mijn naam is Wim en woon in het midden van het land. Ben van beroep fotograaf bij de overheid en na 47 jaar werken (!!) gelukkig gepensioneerd.
Heb nooit een hekel aan werken gehad anders hou je het natuurlijk geen 47 jaar vol. Het is alleen jammer dat bij sommige overheidsinstanties een angst cultuur heerst. Nu ben ik voor de duvel niet bang maar leuk is anders. Heb mijn laatste pakweg tien jaar daardoor ervaren als tropen jaren :frowning:
Maar ik had wel een super de super baan met veel vrijheid. Ik was bij deze instantie de enige fotograaf dus dat “praat” wel makkelijk.
Nu de klokjes.
Ben een echte Seiko fan. Niet omdat ik andere merken niks vind maar gewoon omdat Seiko voor mij gewoon de mooiste modellen heeft. Vooral de duikers. Ben er gek op.
Mijn belangstelling in het merk ontstond in 1966 (ja lang geleden) toen ik bij een plaatselijke juwelier Seiko horloges in de etalage zag. Wow wat is dat allemaal? O.a. een gave duiker en een geel horloge. Daar moest ik meer van weten. Ik naar binnen en info vergaard. Het was verdomde jammer dat ik alleen met een folder naar buiten kwam want het geld om een horloge te kopen had ik niet. Ik werkte pas en de prijs van zo’n Seiko was meer dan een maandsalaris.
Jaren daarna diverse Seiko’s gekocht en ook een enkele Citizen. Seiko bleef altijd kriebelen en sinds een jaartje heb ik er nogal wat gekocht. Bijna twintig, en bijna allemaal duikers. Beetje veel maar als je besmet bent met het Seiko virus…
Heb ook een Seiko gekocht bij Rob van Monsterwatches. Die man heeft veel moois tegen nog mooiere prijzen, maar communiceren ?!? De aankoop ging met veel frustratie. Jammer. Een tweede en derde aankoop poging liep op niets uit. Je krijgt gewoon geen contact. Jammer dan, er zijn gelukkig nog genoeg andere goede Seiko leveranciers die wel communiceren.