Ik ervaar dit echt precies omgekeerd. Alle drie merken, maar met name Longines vind ik qua line-up overzichtelijk. Ik denk dat het bij mij vooral de prijsdiversiteit is van Seiko dat het lastig maakt.
Dit weet ik. Maar dan nog vind ik de specs van de laagste grade veel aangenamer dan wat Seiko op zijn site zet. Eerlijk zijn ze dan wel bij Seiko! Maar voor een horloge van + €1500 verwacht ik gewoon betere afstelling. Maargoed, ik draag dan ook maar altijd 1 horloge.
Interessante overweging, dat van die low grade ETA. De laagste standaard ETA 2824-2 heeft een bandbreedte van 42 seconden, terwijl die Seiko het binnen de 40 seconden houdt, dus snap ik niet helemaal hoe de low grade ETA dan beter is.
Daarbuiten: Ik heb drie high accuracy quartz horloges die +/- 5, 8 en 10 seconden mogen lopen.
Per jaar.
Dan is het verschil tussen +/- 12-30 en +/- 15-25 PER DAG nogal irrelevant te noemen.
Overigens groot fan van Hamilton. Jarenlang met plezier gedragen. Wel met een ETA 2893 uurwerk, da’s equivalent aan de 6L serie van Seiko. Die lopen allemaal beter. En ze zijn platter.
Klopt wel wat je zegt maar ik vind de kwaliteit van de San Martin’s die ik zelf in mijn handen heb gehad een stuk hoger dan Seiko horloges van dezelfde prijs categorie, bijvoorbeeld de bracelets van San Martin zijn gemaakt van solid steel en het saffier glas is ook super goed net zoals de lumen (lumen is net zo goed als een Seiko)
Maar San Martin is dan wel een homage brand.
Ik heb ze zelf niet in handen gehad, en gezien de enorme mate van plat jatwerk zal dat in elk geval niet door een eigen aankoop zover komen. Zit net ff te kijken en ze maken zelfs een PRX na
Maar, het doet allemaal keurig aan inderdaad, qua materiaal, niets ten nadele daarvan. Je gaat je bijna afvragen hoe ze het voor elkaar krijgen…
Het is misschien wel jatwerk zoals jij dat noemt maar er zijn zoveel merken waarvan hen horloges erg veel op elkaar lijken.
En ik vind een Rolex datejust en een sub erg mooi maar ik heb geen Rolex geld dus is voor mij een San Martin een hele goede keuze, ik zou ook een nep Rolex kunnen kopen maar daar wil ik echt niet mee gezien worden.
Mijn Presage met 4R35 loopt naar mijn idee zeer goed.
Liep in een week tijd iets meer dan 1,5 minuut voor op mijn Kinetics. Vind ik alleszins fantastisch eerlijk gezegd.