Zoals ze dan bij ‘Man Bijt Hond’ zeggen: da’s wel héél apart.
(ik dacht eerst dat mijn ogen het late tijdstip niet meer aankonden, maar de kast zit ècht asymmetrisch.
Ik kwam deze nieuwe Seiko Giugiaro serie tegen op
The Dive Watch Connection
Had al iets gezien, volgens mij op WUS. Nog niet uitgebreid gegoogled, maar weet jij toevallig wat ze moeten kosten en waar je ze kunt kopen (Japanse aanbieder)?
Vind ze erg cool.(tu) Ben ook groot Alien-fan!
De meeste auto’s die Giugiaro ontworpen heeft, konden mijn hart niet zo bekoren -google maar eens op giugiaro italdesign - en ook deze Seiko’s zijn mijn smaak niet. Asymmetrische kasten vinden over het algemeen geen breed koperspubliek, anders zouden er immers wel meer merken zulke ‘scheve’ designs in hun collectie hebben opgenomen :#
Voor degenen die het wel wat vinden; veel plezier ermee!
Mijn eerste reactie… “overduidelijk Guigiaro”… en da’s geen compliment…over het algemeen vind ik alles wat Guigiaro ontwerpt een zeker Standaard uiterlijk hebben… een autoblad noemde het ooit “Esperanto-design” er zit van alles wat in, maar’t heeft geen ziel…
er zitten wel wat pareltjes tussen… maar net als echte parels… zeldzaam… maargoed… ieder zijn meug… (tu)
Smaken verschillen, natuurlijk. Maar even for the record. De kast is niet assymetrisch (zelfs heel erg symmetrisch), maar de band zit assymetrisch aan de kast bevestigd.:#
Verder (ter leering ende vermaeck:)) heeft Giugiaro toch wel een aantal zeer fraaie automobielen ontworpen, at least imho. Zoals de BMW M1,de Maserati 3200 GT en de iconische De Lorean.
Hij heeft veel Italiaanse koetsen ontworpen, waaronder toch een aantal behoorlijk bekende, zoals de populaire Alfa 156 en 159. Maar ook ontwierp hij een aantal mainstream auto’s die regelrechte verkoophits werden, zoals de VW Golf 1 en Fiat Panda.
Xavier Schreef:
De meeste auto’s die Giugiaro ontworpen heeft,
konden mijn hart niet zo bekoren -google maar eens
op giugiaro italdesign - en ook deze Seiko’s zijn
mijn smaak niet. Asymmetrische kasten vinden over
het algemeen geen breed koperspubliek, anders
zouden er immers wel meer merken zulke 'scheve’
designs in hun collectie hebben opgenomen :#
Voor degenen die het wel wat vinden; veel plezier
ermee!
Ik kwam deze nieuwe Seiko Giugiaro serie tegen
op
The Dive Watch Connection
Had al iets gezien, volgens mij op WUS. Nog niet
uitgebreid gegoogled, maar weet jij toevallig wat
ze moeten kosten en waar je ze kunt kopen (Japanse
aanbieder)?
Vind ze erg cool.(tu) Ben ook groot Alien-fan!
Je hebt helemaal gelijk m.b.t. de asymmetrie (wijsneus :+) en het klopt dat hij veel populaire auto’s heeft ontworpen -veel mensen bleken zijn design dus wel mooi te vinden - en ook ik had een Fiat Panda (maar puur omdat ik toen als student niets mooiers/beters kon betalen ;).
TagEd Schreef
Smaken verschillen, natuurlijk. Maar even for the
record. De kast is niet assymetrisch (zelfs heel
erg symmetrisch), maar de band zit assymetrisch
aan de kast bevestigd.:#
Verder (ter leering ende vermaeck:)) heeft
Giugiaro toch wel een aantal zeer fraaie
automobielen ontworpen, at least imho. Zoals de
BMW M1,de Maserati 3200 GT en de iconische De
Lorean.
Hij heeft veel Italiaanse koetsen ontworpen,
waaronder toch een aantal behoorlijk bekende,
zoals de populaire Alfa 156 en 159. Maar ook
ontwierp hij een aantal mainstream auto’s die
regelrechte verkoophits werden, zoals de VW Golf 1
en Fiat Panda.
Xavier Schreef:
De meeste auto’s die Giugiaro ontworpen heeft,
konden mijn hart niet zo bekoren -google maar
eens
op giugiaro italdesign - en ook deze Seiko’s
zijn
mijn smaak niet. Asymmetrische kasten vinden
over
het algemeen geen breed koperspubliek, anders
zouden er immers wel meer merken zulke 'scheve’
designs in hun collectie hebben opgenomen :#
Voor degenen die het wel wat vinden; veel
plezier
ermee!
Mijn eerste reactie… “overduidelijk Guigiaro”…
en da’s geen compliment…over het algemeen vind ik
alles wat Guigiaro ontwerpt een zeker Standaard
uiterlijk hebben… een autoblad noemde het ooit
"Esperanto-design" er zit van alles wat in, maar’t
heeft geen ziel…
er zitten wel wat pareltjes tussen… maar net als
echte parels… zeldzaam… maargoed… ieder zijn
meug… (tu)
Hallo Arie, helemaal mee eens, zie daartoe ook mijn reactie op TagEd. Anyway, gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi, dat zou een saaie wereld worden.
Net even snel gedaan. Maar dat begint ergens bij 600 USD (en komt ook nog eens vervoer, BTW en invoeren bij; zit je zo op + 30%) en dat vind ik dan toch best een hoop geld…
wat de M1 betreft… Ja… die is MOOI… de Maserati 3200 Gt… ook… maar de deLorean iconisch noemen… dat gaat me als Petrolhead te ver… om eerlijk te zijn… de DeLorean DMC is werkelijk de allerslechtste auto ooit ontworpen… ga maar eens tanken met zo’n ding… vleugeldeuren?.. je moet dus vóór het tankstation je deur opendoen, want naast de tapzuil krijg je ze niet meer open… , dan moet je de voorklep opendoen… want de tankdop zit daar in het midden onder. dat wil dus zeggen dat je zowel van de linkerkant als van de rechterkant er amper bij kan… verder was het RVS niet van de beste kwaliteit… en roestte het kreng onderhuids net zo hard als een Matra Bagheera, verder was ie overweight en underpowered…
deze horloges… als je al een bandje niet midden aan de kast zet, maar ze horizontaal verschuift… schuif em dan de andere kant op!.. nu zit het bandje om de pols… en ligt het klokkie op je polsgewricht… aan het eind van de dag staan de afdrukken van de knoppen in de rug van je hand…
ja… in dat opzicht… vergeleken met de DeLorean… is het een typisch Guigaro ontwerp…
bovendien… de alfa’s… die zijn niet van de hand van Giorgetto himself… dat was Walter da Silva…
Kenner… liefhebber in elk geval… iK heb een tijdgenoot van de DeLorean gereden… minstens net zo exclusief… en ECHT roestbestendig… want… Glasvezel body, en Volledig verzinkte monocoque…dit was de eerste auto in serie die EN rond een Monocoque was opgebouwd, en volledig verzinkt was… vandaar dat er nog aardig wat rondrijden…
Allesbehalve een Giugiaro…
een Matra Murena 2.2 ooit… ooit komt er weer een… lichter en vooral veel sneller dan een DeLorean… want dat was maar een trage bak…