De reden dat de SKX zo top heavy was, was vanwege de lichte band. Deze is voor de SSK003 sterk verbeterd omdat de endlinks en de kind nu solid zijn. Ik heb beide gehad, en de SSK draagt vele malen beter dan de SKX.
Bij een automaat vind ik een office GMT een voordeel (dat de GMT meedraait met het verzetten van de klok).
Bedankt voor de tip!
Ik heb net even gepast en ik vond de dial eigenlijk wel mooi, qua kleur meer aan de donkergrijze kant dan aan de zwarte kant had ik het gevoel. Ik werd er wel happy van eigenlijk. Maar waarom ze de binnenste rand van 24uur hebben laten staan (en de datum misschien zelfs schrappen) is me echt een raadsel, anders was het eigenlijk een no-brainer.
Ik heb alles anders dan Saffier eigenlijk al heel erg lang afgezworen om deze reden. Zit de kras bij jou tussen 4 en 5? Dat is wel een hele nare namelijk.
Mineraalglas en 14mm hoog, plus een drukke wijzer⊠Eigenlijk zijn er genoeg dingen die niet bij mij passen. Ik zou âde aanbieding kopenâ bij Siebel en dat moet ik niet meer doen.
Dat is dus een âtrue/ travellersâ GMT. In dat geval zou ik kijken naar mn. office GMT eta (klonen). De Seiko movements zijn vrij dik, scheelt toch zoân 1.25mm.
Je kunt ook kijken naar Bulova, is eigendom van Citizen en gebruiken in hun laatste GMTâs dus ook de 9075. of een heel andere richting is kijken naar homages. Als je over het homage-aspect kunt kijken krijg je vaak prijs/kwaliteit een heel sterk horloge met meestal een Seiko NH34 uurwerk.
Ja maar in deze prijsklasse zijn hommages overbodig, dan koop je toch liever het origineel. Hommages zijn meer voor als je een topklasse horloge niet kunt betalen (of als je het er niet voor over hebt).
Echt, ik heb een MoonSwatch i.p.v. Moomwatch en een Laco flieger hommage van AliExpress en geloof me, ze doen me gewoon niks ondanks dat b.v. de flieger van 80 euro met Miyota automaat loopt als een zonnetje.
Begrijp en respecteer je mening. Indien een origineel merk (Seiko heeft ook homages geproduveerd) een minder mooi horloge op de markt brengt (smaken verschillen uiteraard) voor dezelfde of duurdere prijs dan een homage horloge, dan ben ik niet beschaamd om met de homage rond te lopen. Uiteindelijk geldt âbuy what you likeâ. En ja als je dan over enkele jaren eens een mede horlogeliefhebber tegen het lijf loopt (want de meeste mensen donât caren met welk merk je rondloopt, wel of het een mooi horloge is) dan kan je een uitleg geven over je keuze ja, als je dat wilt.
Ik heb ook horloges gehad uit het wat duurdere segment. Enkel of voornamelijk een meerprijs betalen voor de naam en het originele design doe ik niet meer.
Koop ook polo shirts andere dan die van Lacoste ook al zijn dat misschien dan homages.