Seiko GMT battle: SSK003 (batman) vs SSK023 (field). Of alternatieven sub-500 in Eco-Drive of automaat?

Welke? :popcorn:

Hommage in context van chinezen is een replica met een ander merk? Seiko heeft die voor zover ik weet (bijna) geen.

Passen is eigenlijk het enige juiste antwoord. Ik vind mezelf erg kritisch als het gaat om balans op de pols en de SSK003 heeft mij nooit teleurgesteld. Ik droeg 'm overigens wel van meet af aan op een oyster van Uncle Seiko. Uiteindelijk verkocht omdat ik 'm weinig droeg en liever op pad ging met een quartz GMT horloge. Desalniettemin warm aanbevolen, zo’n SSK00x :ok_hand:

Plaatje voor de sfeer :sunglasses:

3 likes

de Seiko ‘Tank’ komt meteen in mijn hoofd op

1 like

True, die komt in de buurt, maar is niet helemaal 1:1 vanwege oa andere case, ander font, veel dunnere numerals, andere wijzers, andere layout van de plaat, andere cabochon. Sommige plagiani’s proberen wel 1:1 te kopieren.

1 like

De RZE Fortitude GMT heb ik incoming.
12mm dik en titanium voor 649USD, met een Miyota 9075, (plus import denk ik).

4 likes

Gaaf Wim! Ik zal je eerlijk zeggen: toen ik je plaatje zag en op de link klikte ging ik meteen door naar de afmetingen, met een gedachte “zal 'ie 43 of 44 zijn”. Maar hij is slechts 41mm. De L2L is ook beschaafd met 47mm.
Met belastingen erbij komt 'ie toch wel ruim boven de €700,- en dat is mij te gortig.

1 like

De Seiko Tanks van de jaren 80 komen toch wel heel aardig in de buurt van 1:1 de Louis Tank Cartier.

Bijvoorbeeld: Ik heb hier een inderdaad 1:1 homage te koop staan van de Doxa Sub 300T Searambler (geen reclame). Horloge is heel goed gebouwd, heeft een betrouwbaar uurwerk (NH35) en door het 1:1 ziet het er echt mooi uit. Wat ik me dan afvraag is hoe Doxa kan verantwoorden dat ze meer dan 1700 euro extra vragen (wat betaalbaar is, maar het gaat me om het principe) voor eveneens een 316L stalen horloge met een eenvoudig uurwerk en ja weliswaar 1200m tov 200m WR?

Iets groter, maar vind deze Citizen’s ook wel wat hebben.

Zelf heb ik deze.

2 likes

Dat is offtopic.

ok

Ja dat is precies de kras idd. Snap ook niet hoe die daar is gekomen…… Je kan wel het Hardlex vervangen door Saffier. Volgens mij heeft Monsterwatches een saffier wat past op dit model.

Ik heb hem toen eigelijk ook om de aanbieding gekocht terwijl ik dat niet meer zou doen haha. De aanbieding zijn nooit de blijvertjes gebleken bij mij.

2 likes

Ja echt heel gaaf maar helaas zoveel Citizen’s zijn ze iets te hard gegroeid. 44,5mm is voor mijn ronde pols echt teveel, helaas. Er zijn heel veel Citizens die ik in een oogwenk zou kopen als ze 10% kleiner zouden zijn.

Dit is een top suggestie

5 likes

Sowieso een goed idee!

Voor de SSK00x gekozen. Vind ik echt een heel stuk leuker. En van de voorganger, de SKX, heb ik er meerdere gehad. Droegen altijd fijn. Dus… :person_shrugging:

Maar is die niet een stuk duurder?

vind ik ook een leuke suggestie! Zeker met het voorjaar en de zomer in aantocht!

3 likes

Klopt. Maar had deze toch maar gesuggereerd omdat ik het veruit de mooiste Seiko GMT vind to date. Is een klassiek model dat je in mijn ogen niet beu zult worden en kan dienen als one watch. Ik zou het zelfs moeilijk hebben om te kiezen tussen deze en een Explorer I.Dan is het de meetprijs wel waard vind ik.

1 like

Ik lees even mee

Leuke suggestie. Maar de indexen van de alpinisten hebben me altijd weerhouden.

Waat blijven de leuke Miyota 9075 horloges?

Naar ik gelezen heb is Citizen vrij kieskeurig in welke merken hun 9075 mogen gebruiken.

2 likes

Alternatief sub 500? U vraagt, wij draaien:

Is geen gmt

1 like

Ik zou die Seiko’s laten liggen. De lompheid bij de SKX neem ik nog op de koop toe maar bij deze modellen … Laat je verrassen door wat er in het blauw verschijnt. Zo ben ik ook aan mijn GMT gekomen, en titanium draagt echt heel comfortabel. Succes! :+1:

1 like