Neen hoor. Ze maken prima spulletjes daar, geen enkele opmerking mijnerzijds over kwaliteit. Mijn fotografiespulletjes zijn ook Made in Japan.
In de jaren 60 was de naamgeving van Seiko’s sowieso heel anders. Ik zou het dus een beetje raar vinden als ze daar naar terug gaan zonder dit ook bij hun andere modellen te doen.
Esthetisch is het wel mooier, maar qua brand recognition gaat de impact eerder gering zijn volgens mij. Wie neerkijkt op een Grand Seiko zal dat blijven doen, simpelweg omdat er Seiko in de naam blijft staan.
Mensen die neerkijken op GS , hebben 1 ding gemeen ( denk ik ).
Ze hebben er nooit 1 om de pols gehad
En zullen er waarschijnlijk ook nooit eentje om de pols hebben…
Zucht
Dat zullen we nog wel eens zien.
“Seiko” alleen op de plaat heeft me nooit gestoord bij GS, ook niet toen ik mijn eerste GS kocht, 10 jaar geleden. Maar zonder kan wel erg mooi zijn (minder tekst op plaat) zoals mijn SBGW033 (foto even geleend):
Don’t feed the trolls…
Hyundai of Kia?
Ook in the USA niet?? Weet je het zeker…?
Hahahahahahaa good one
Ben jij er zo eentje die elk anti-geluid voor troll uitmaakt?
Sorry, maar ik vind juist het feit dat er Seiko opstaat een deel van de charme van een GS Dat maakt het voor velen nog onbegrijpelijker dat je zoveel hebt neergeteld voor zo’n horloge. Dat vind ik leuk
P.S. Prijs begin ik alléén over als men doorvraagt, meestal omdat men weet dat het mijn hobby is & dat die hobby onvermijdelijk geld kost…
Ik draag er geen, wel een Seiko Kinetic sportura, maar durf wel te stellen dat in de range tot 10k een GS met iedere concurrent mee kan op het gebied vsn afwerking en uurwerkkwaliteit.
Ik moet dan een beetje denken aan een VW Phaeton. Voor dat geld koop je meestal liever een Audi A8.
Jij bent net een langspeelplaat die blijft steken. Trollende opmerkingen over alles dat niet in je straatje past, en het dan afdoen als anti-geluid. Als je doel is om de prijs voor het meest onprettige, polariserende, populistische forumlid te winnen, ben je lekker bezig
Nou nou nou…
Kijk de posthistorie van Gobert maar eens na en je komt veel van dit soort reacties tegen…