naar mening 1 van de mooiere dressers, ziet die van jou er ook nog zo uit?
Slechte foto, maar ding is nog smetteloos ja. Draag hem spaarzaam en voorzichtig.
Als er Grand Seiko staat staat er natuurlijk nog steeds Seiko.
Ik vind het wel een enorme verbetering. “Seiko”, “Grand Seiko” en dan ook nog afgekort “GS” vlak bij elkaar en dan ook nog meestal in drie fonts ook nog deed altijd afbreuk aan het design.
Gewoon veel rustiger zo. Ik snap overigens de posts over brand recognition en “neerkijken op” niet zo in dit verband.
Kun je je bron noemen trouwens…?
Helemaal eens. De GS GMT-modellen met spring drive kaliber maken zich hier helemaal schuldig aan met iets van 4 verschillende lettertypes onder elkaar.
SEIKO
GS
GRAND SEIKO
SPRING DRIVE
GMT
Rolex Deep Sea-modellen hebben al met al ook meer tekst dan in een twitterbericht past op de plaat staan, maar daar oogt het toch net wat minder druk doordat alles hetzelfde lettertype gebruikt.
Gedoe voor muggenzifters …
Met of zonder “Seiko” op de dial
Grand Seiko spreek je aan of niet
Gewoon klasse maar economisch niet de beste keuze
Rolex is altijd veiliger
Muggezifter!
Precies! altijd wat …
Zo vind ik dat ik nu te veel wit/zilver inde beperkte collectie heb
Elk horloge afzonderlijk wil ik niet weg doen maar als geheel is de collectie in onbalans
En zou houden we onszelf voor de gek
Puur optisch wellicht mooier zonder "Seiko"
Maar het “gedoe” omtrent associatie met Seiko als merk
pfffff
Haha, voor die prijzen mag je wel wat muggenziften denk ik. Het zou mij er niet van weerhouden een snowflake aan te schaffen als ik een paar duizend euro over had deze maand, maar hoe minder tekst hoe beter. Dat is tenminste mijn voorkeur, ben het met je eens dat een verstokte Swiss-only koper hier niet door van mening zal veranderen. Bovendien: meer afschrijving betekent een gunstiger tweedehands markt
… Snowflake … wauw
Maar dan is het “Springdrive power reserve wijzertje” weer het onderwerp van "gedoe"
De horlogeforum hype van twee maanden terug lijkt weer even over dus mooie poging om het gesprek rondom GS nieuw level in te blazen …
De enige reden dat Seiko haar naam van de Grand Seiko-lijn wil weghalen is om het prestigieuzer in de markt te zetten. Nu wordt het door heel wat horlogeliefhebbers genegeerd of - erger nog - op neergekeken omdat het maar een Seiko is. Hetzelfde wat Honda met de NSX in de VS doet waar het een Acura NSX heet. Dus het doel is het weghalen van de connotatie met Seiko.
En dit zeg ik als eigenaar van twee GS.
Tweedehands enorm veel horloge voor je geld dus Elk nadeel heb zijn voordeel.
Is dat nu echt de maatstaf? Leuke hobby.
Ik snap wat je zegt maar je moet toch wel maximaal 2 hersencellen hebben om Grand Seiko niet met Seiko te associeren…
Ik geloof best dat dat de drijfveer zou kunnen zijn, maar zeker weten doen we het niet. In “Grand Seiko” zit nog steeds “Seiko” nietwaar.
“Seiko, Grand Seiko, GS” op de wijzerplaat veranderen in “Grand Seiko”
is niet hetzelfde als
“Honda NSX” veranderen in “Acura NSX” maar meer met
“HONDA, Honda NSX” veranderen in “Honda NSX”.
Dan staat er namelijk nog steeds Honda.
Het werkt alleen goed met een andere naam. Bijvoorbeeld Credor, maar de bestaande lijn is toch wel hoger in de markt dan GS. Dus een nieuwe naam zonder Seiko. Ik zie het ze niet doen.
Ik vind het vooral typografisch een verbetering. Eerst maar afwachten of het gerucht klopt.
De vergelijking loopt wat scheef omdat de lijn nu eenmaal ‘Grand Seiko’ heet. Laat ik er gewoon op houden dat het in de eerste plaats bedoeld is om deze horloges hoger in de markt te schalen.
Mogelijk heet het grand Seiko, omdat het een superb afgewerkt horloge is met een topkwaliteit caliber.
Hoeft niet per se de maatstaf of drijfredenen te zijn, maar het is nu eenmaal een feit dat ze hun waarde minder vasthouden.
Stelletje wijven daar in Nippon, het is een Seiko en het blijft een Seiko. Dus gewoon Seiko op de plaat en verder niks.
Dat Grand maakt het alleen maar… ja wat eigenlijk? Compensatie? Calimero? Gebakken lucht?