Nier voor mij Marijn
Integendeel mijn Rolex keuzes hebben mij wel windeieren gelegd
Maar als je lang spaart voor een Zwitsers horlogemerk meg een in-huis uurwerk, dan is Rolex een mooie, goede, veilige keuze.
Daar is wat mij betreft niets mis mee overigens
ik moet altijd een beetje huilen als ik jouw flipperacties zie, incourante modellen bij dealers kopen en binnen no time weer op HF te koop zetten, dat moet echt serieus centen kosten
Hoi Ide,
De Rolex windeieren bedoelde ik niet financieel maar meer vanuit uiteindelijk gebrek aan klik
Deapsea >> Hulk >> Explorer
Heb nu wellicht incourante horloges met een GS en twee Zeniths
En dit niet zozeer incourant als gebrek aan animo maar inderdaad afschrijving
Een Zenith nieuw kopen bij dealer met 35/40% korting resulteert overigens in een redelijke restwaarde
Tweedehands GS horloges hebben daarnaast een redelijk goede inruilwaarde bij Paul
Zo heb mijn GS Diver ingeruild voor hetzelfde bedrag als waarvoor ik hem heb gekocht
Mijn SBGR083 limited heb ik zelfs tegen een hogere waarde ingeruild dan waarvoor ik hem had gekocht.
Wel wat geld toegelegd op horloges in de range 250-750 Euro
Weet niet wat serieuze centen zijn maar heb respect voor ieders portemonnai
Ik heb er nog geen minuut minder door geslapen in de afgelopen jaren
’Spijt’ zat hem meer in unieke modellen zoals bv een mint Breitling Bullhead
Ben meer dan tevreden met wat ik nu heb en heb redelijk rust met Zenith, IWC & GS
De horloges die ik in de afgelopen 12 maanden heb geflipperd waren
Speedmaster
SMP 300
Seiko SARX
Seiko SARB072
Rolex Explorer
De laatste was wellicht incourant maar heb ik meer dan goed kunnen inruilen bij Ramon op nieuwe Zenith
Met de incourantheid van onderstaande horloges heb ik geen probleem
De Ultra Thin Roman wort wellicht ooit zorgenkindje omdat hiervoor kleiner publiek is
Maar vooralsnog zit hij niet in de weg
Dit los van het feit dat ik koop wat ik (denk) mooi (te) vind(en) en niet vanuit courantheid of waardebehoud
Bij verkoop of inruil ben ik idd wel coulant naar medeliefhebbers, zelfs als ze “half in de horlogeforum handel” zitten met inkoop/verkoop van horloges in periodes van week tot twee weken Maar dat gun ik ieder van harte
Mooie GS
Ik bedoelde te zeggen dat het genot van een horloge dat je echt prachtig vindt, voor mij belangrijker is dan restwaarde.
precies Dito
Ik snap wat je bedoelt maar… Alleen al als hommage aan de eerste Grand Seiko lijkt de keuze om enkel dát logo te voeren logisch. Destijds was het er maar één, De Grand Seiko. Een mooie traditie, al is het nu een hele lijn.
Daarnaast: ‘goede wijn behoeft geen krans’ (de Latijnse variant moet ik schuldig blijven) past hier goed. Maar omdat we in de praktijk toch vaak de aanbieding van de middelste plank pakken bij de Gall&Gall kan laten zien dat je wat bijzonders hebt gemaakt geen kwaad Zeker als je zelf ook talloze middle-of-the-road wegklokflessen wegzet, zoals Seiko doet.
Ik was door de reacties even de oorspronkelijke bedoeling van dit topic kwijt.
Is het ‘gerucht’ al bevestigd? Ik zie er wel wat in ( voor de fabrikant, bedoel ik)
Ik denk dat wat liefhebbers vinden slechts beperkt er toe doet. Wat het grotere publiek denkt is van belang. Die moeten het kopen, liefhebbers is slechts een beperkte markt. Daarbij denk ik dat liefhebbers de wel kunnen inschatten waar GS qua kwaliteit staat.
Net als al die andere ‘premium merken’
Zoek maar eens op hoe de kwaliteit van Lexus is gesteld. BMW zou juist Lexus willen zijn
Ik heb alle soorten auto’s gereden fiat,opel,renault,volkswagen,bmw,audi. Op dit moment rijdt ik toevallig een Lexus en het is superieur in elkaar gezet! Geen rare storingen/problemen die bij andere Duitse “premium” merken wel voorkomen. Japanners hebben het gewoon voor elkaar is mijn mening…
Zou deze fotograaf ook iets te compenseren hebben ?
Haha wel ‘Seiko’ weghalen maar dan die grote ‘X’ terugplaatsen, het zal toch niet?
Met die japanezen weet je het nooit …
Seiko en design, daar gaat nogal eens iets mis. Maar hun branding is aardig consequent. Er komt net zo min Prospex als Brightz of Presage op een GS dial.
Zijn ze nou helemaal gek geworden?
Gelukkig worden wij hier in het ootje genomen…
Precies.
De prospex X lijkt me sowieso voorbehouden aan de sportieve series zoals duikers.
FaD, ze traceren je overal. Het verleden achtervolgt je. Zelfs met de Ducati clubraces. Gobert is trouwens de naam.
Mijn advies: gewoon WilSeiko op de plaat. Als ik er 1 gratis uit mag zoeken, span ik geen rechtzaak aan.