Seiko, Hamilton of toch wat anders?

Goedemiddag allen!

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een wat minder dressy horloge om mijn collectie aan te vullen. Het liefst iets waar (makkelijk) verschillende nato of evt. suède straps bij passen. Veel opties (max 38-39mm) zijn echter SS en dat is logisch, maar ik hou er zelf iets minder van. Ik zoek daarom iets goudkleurigs/TT om binnen mijn stijlvoorkeuren te blijven.
Ik kom tot nu toe niet heel veel verder dan een seiko SPB212J1, al lijkt deze op filmpjes wel erg dik met die nato er nog onder. :thinking:

Een andere optie vind ik de Hamilton khaki aviation auto H76245840. De grootte vind ik perfect en de dial is ook prachtig, maar ik weet niet zo goed wat ik van de rosé PVD-coating vind en hoe een nato eronder zou staan.

Ik ben benieuwd naar welke van de twee jullie zouden kiezen, andere suggesties zijn ook zeker welkom! :smiley:

2 likes

Tja, daar gaan al mijn tips en ideeën het raam uit. Afgrijselijk, helemaal voor een toolwatch, two-tone of goudkleurig. Helemaal wanneer het geen goud is, maar een coating. Brrrr.

Dit is nog het meest goudkleurige wat ik van harte aanbeveel. De OG groene (en ik besef dat dit de nieuwe iteratie is) Seiko Alpinist, of z’n baby Alpinist broertje, met de goudkleurige wijzers en details.

Tuurlijk is hij niet dun op een NATO, maar deze is zo lekker bonkig en tooly dat dat de pret niet mag kreuken.

Geen van twee. Als ik echt, echt gedwongen werd, dan toch de SPB212J1.

Als het echt goud moet zijn:

Gewoon een C shape Connie kopen. Moet je die eens op een olijfgroene NATO klappen, dat is echt smull0n. Qua kleuren:

9 likes

Pfoe, die constellation vind ik ook wel erg gaaf op die groene nato. Had niet verwacht dat dat zo goed zou staan. Een c shape constellation met een groene plaat lijkt me ook prachtig, maar die zijn moeilijk te vinden.

De gouden /coated toolwatches staan me ook nagenoeg allemaal tegen, vandaar mijn probleem :sweat_smile: .

Wellicht toch maar voor staal gaan met gouden/beige elementen zoals de wijzers. Maar moet bekennen dat ik er nog niet echt warm van word. Andere suggesties voor robuuste gouden horloges die goed op een nato te dragen zijn (zoals die omega), zijn ook welkom

:+1:

wat mij betreft hoef je ook niet verder te gaan,
deze die je laat zien heeft alles wat je ervan verwacht, toch?

Je kunt ook gewoon géén horloge kopen. Als je smaak dressy is, en je bent voorzien, tja, dan zou ik het gewoon met rust laten.

Overigens heb je met de Tudor day date al een vrijetijdshorloge, want dat is heel erg niet dressy. Maar als je nou nog eens een mooi modern two tone GADA horloge zocht wat ook waterdicht is:

Kost wat, maar dan heb je wat.

Mocht een field-achtig horloge toch blijven jeuken:

Brons is je vriend.

1 like

Helaas dus niet helemaal. De gouden coating vind ik een beetje kitsch/goedkoop ogen, het is visueel net niet helemaal prettig ofzo.

1 like

Waarom scoor je geen groene NATO voor op die Tudor van je?

FTFY.

De SPB212J van bovenstaande.
Ik zou gaan voor echt goud, of staal. Gouden coating vind ik een beetje skeer.

Dat spul ziet er binnen no time uit alsof het 30 jaar op de bodem van de zee heeft gelegen.

Zoiets is misschien een optie:

Heb je een 18k bezel.

Heb je ook nog wel van Tudor denk ik.

1 like

Fair, haha. Maar zoals gezegd zou ik, ook om mijn liefde voor de hobby wat verder uit te breiden, graag willen experimenteren met andere stijlen en (nato) straps. Dat gaat nu eenmaal makkelijk op een field watch. Wellicht kan ik het eerst eens proberen op de Date Day.

Wordt brons niet erg snel lelijk? Dat lees ik hier vaak…

Mooie cartier trouwens. Ook zeker mijn stijl

Ah ja, daar vreesde ik al voor :slightly_smiling_face:

En vijf seconden met wat citroensap en je bent het heertje weer. Merk op dat dat zeer sterk van de legering afhangt.

Bovendien: Ik beweeg met degene mee die de vraag stelt. Zelf zou ik een toolwatch in staal of titanium scoren.

Schromelijk overdrijven is ook een kunst van ome @ruud. :slight_smile: Definieer “erg snel”. Ik heb een bronzen horloge gehad wat na een half jaar sporadisch dragen wat patina kreeg, maar nogmaals, 5 seconden met wat citroensap in de weer en je bent weer prima in nieuwstaat. Merk overigens op dat mijn bronzen horloge echt een klomp cheap-ass legering was.

De reden dat een field watch van staal was is omdat field watches simpel afleesbaar, onverwoestbaar en niet te duur moesten zijn.

Ik meen me te herinneren dat je in je openingspost riep dat je een tegelring droeg van goud… Welnu, ik vind dat een heer in z’n vrije tijd die ring ook af kan doen. Als jij met je slippertjes, je CWC G10 en je NATO naar het plaatselijke strand sloft kun je je ring ook gewoon thuis laten, natuurlijk.

H70555533. Dat past prima bij die afwezige gouden ring, die slippers, shorts, NATO en dat T-shirt.

1 like

Goed plan, wie weet voel ik er iets bij. Dan toevallig ook een suggestie voor een goed merk? Ben nog een aardige leek als het gaat over straps, enkel een extra croco band gekocht toen ik mijn cartier kocht bij AWCO…

Ik kan ook wel een staalgouden sportshorloge verzinnen:

Voor Nato’s hier: https://www.miros-time.de/

Duikers heb ik weinig mee :zipper_mouth_face: Ik weet het, wellicht een gotspe op dit forum…

Dank!

Nee hoor, iedereen is anders. Ik heb ook meer dressers dan duikers.

Wat is je budget btw?

Dit is ook best ok.

2 likes

Brons gaat écht niet zo hard achteruit als hier geschetst wordt, tenzij je van plan bent om inclusief horloge regelmatig in de zee te gaan zwemmen.

Rond de 2500, maar minder mag ook zeker. Die Tissot van eerder vind ik erg gaaf overigens

Ik poets mijn horloges niet of nauwelijks, dus dat zal wel mee spelen. Ik ben iig genezen van alles dat ‘patina’ maakt.

Ik trek dat slecht.

Ik ben erg gecharmeerd van “das dezentere NATO” von Miros time. Onverwoestbaar. 12,50 of zo.

Deze van Watchgecko zijn ook echt goed:

1 like