Goed om te weten. Moet zeggen dat die Vulcain me ook al meer trekt dan die Glycine, ookal vond ik die ook verrassend leuk ogen. Maar voor die prijs zou ik eerder een Hamilton kiezen inderdaad.
Ik hoop ik
Goed om te weten. Moet zeggen dat die Vulcain me ook al meer trekt dan die Glycine, ookal vond ik die ook verrassend leuk ogen. Maar voor die prijs zou ik eerder een Hamilton kiezen inderdaad.
Ik hoop ik
Inderdaad. Ik zat een paar maanden geleden te kijken naar het horloge, maar het is voor mij echt te klein. De rest van mijn verzameling heb je gezien op de foto’s en de omega valt echt volledig buiten de verzameling.
Eenzame hoogte dus, maar ik zou het zonde vinden als het horloge niet gedragen wordt na de restauratie.
Deze heb ik ook gezien inderdaad, maar ik weet toch niet helemaal of brons iets voor mij is. Wellicht als ik wat verder gevorderd in de hobby ben!
Laat me dan dat goud of TT uit je hoofd praten.
De horloges die je toont zijn field-watches. Een stijl die origineel gemaakt is om in loopgraven te overleven. Of een berg mee te beklimmen.
De mannen die ze droegen waren doorgaands beroepsmilitairen, of doorgewinterde klimmers.
Die zaten niet te wachten op een gouden randje. Als ze goud wilden, dan deden ze hun zondagse horloge aan
Tegenwoordig is het belangrijk om een boujee uitstraling te hebben
De nota heb ik niet ontvangen.
Ik kan wel wat goud of bling waarderen, maar er zijn grenzen
Als one piece is goud idd te veel, maar past prima in een collectie met meerdere stukken
Haha ja het topic is ook al een beetje weg ontwikkeld van het field watch idee, dat is niet zo relatistisch in tt of goud. Wellicht waag ik een keer de sprong voor een echte field watch, eerst maar eens wat gaan passen. Tot die tijd blijf ik lekker in mijn comfort zone, daar past de constellation perfect in. Die skindiver is overigens ook niet mijn gebruikelijke stijl, maar wel razend interessant hoe meer ik er over lees.
Juist niks zo understated als geelgoud in 36mm
Tuurlijk. Ik vind persoonlijk een gouden Navi prachtig.
Maar voor een horloge die gemaakt is om door het slijk te halen vind ik het raar.
Ja, tot dat inzicht ben ik door dit topic ook gekomen. Het voelde ook net ‘off’ zo’n goud randje, zoals op de SPB212J1. Goede opties zijn er ook niet echt. Dus mocht er een keer een field watch komen, dan zal deze gewoon staal zijn
Een horloge is tegenwoordig ook meer een sieraad, toch?? Een soldaat loopt toch niet meer met een fieldwatch rond uit noodzaak.
Ze lopen tegenwoordig met een Garmin. Tenminste vriend van mij
De oorsprong en ontstaanshistorie van een (soort) horloge vind ik altijd wel leuk en belangrijk bij het zoeken naar een nieuw stuk. Maar het is inderdaad gewoon een sieraad. Met weinig nut ook, heb (helaas) altijd mijn telefoon met de tijd binnen handbereik
Zeker waar!
Lijkt mij idd veel functioneler
Horloges zijn inderdaar compleet overbodig.
Maar ik heb ze liefst liefst trouw aan hun verleden.
Nou, als PostNL geen gekke dingen doet, komt de Constellation eraan . Nu maar eens gaan kijken voor een goede leren strap en wat leuke nato’s.
En die Vulcain proberen te vergeten voor de komende tijd…