Op het WUS german watches forum altijd weer een terugkerend thema of de steinies er nou wel of niet bijhoren als ‘echte duitse klokjes made in germany’. Het is natuurlijk een Duits bedrijf…
Maar tegelijkertijd zijn ze ‘swiss made’ en adverteren ze daar ook graag mee (Swiss made op de plaat, ‘swiss made in Jura’ inclusief vlag op de site…).
De een zegt swiss made op de dial betekent geen Duitser, de ander zegt Duits merk dus duitse klok.
En wat is er in trouwens tegen made in Germany (zowel het horloge als op de plaat). Prachtige Sinn, als ik weer eens voldoende fondsen heb… Heel wat liever dan Steinhart. Met zijn Swiss Made.
Grappig, dat op een pro Seiko “wat vindt je de mooiste Seiko duiker” binnen korte tijd net zoveel reacties komen als op een anti topic " ziet er eigenlijk nooit uit"
Beetje love it or hate it, kennelijk
Niets lijkt me? Maar misschien heeft Steinhart gekozen voor swiss made omdat een groep consumenten daar nog steeds waarde aan hecht (denk ik)? Net zoals dat ze ook handig gebruik maken van de vraag naar hommages met een redelijke prijs kwaliteit.
Ik heb ook veel liever een made in germany Sinn Stowa of Damasko, al zijn die merken ook weer niet echt met steinhart te vergelijken.
Zwitserland heeft een enorme OEM-fabrikage capaciteit. Goede kans dat maken in Zwitserland 1) goedkoper is en 2) het voor niet-kenners zo geliefde “Made in Swiss” oplevert. Win-win.
Als er al zoveel Seiko adepten zijn hier,die behoorlijk wat geld uitgeven aan dit merk,waarom zie ik hier dan helemaal geen grand Seiko’s of Ananta’s?
Daar tegenover staat dat er ook niet moeilijk gedaan wordt om 5 tot 7k stuk te slaan op een Rolex,maar waarom zie ik dan ook geen Vacherons of Audemars piquets …of desnoods wat anders ''high end voorbij komen?
het is of Seiko Omega Of Rolex (en dan ook alleen de sub exp2 of gmt)
Alle overige merken staan in het niet in het aantal keer genoemd worden…
De menselijke kuddegeest wat je bij veel luxeproducten terug ziet. Alleen zou je hier wat meer ‘onafhankelijke denkers’ verwachten… Volgens mij zijn ze er wel, maar posten maar niet te veel tijdens de dagelijkse stortvloed van Steinhart, Seiko, Rolex en Omega-posts…