In 2022 heb ik online een Seiko Prospex Manta Ray duikhorloge. Nu ben ik van plan om het te verkopen, maar ik ontdekte dat het garantiekaartje niet overeenkomt met mijn kastnummer.
Een potentiële koper heeft me gemeld dat dit verdacht lijkt omdat het kaartje niet overeenkomt. Dit is erg vervelend, vooral omdat ik al bijna 20 jaar actief ben op Marktplaats en het jammer vind dat mensen nu misschien denken dat ik een oplichter ben.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt me heel vreemd en ongemakkelijk dat het niet klopt.
Misschien de verkoper even contacten en situatie uitleggen?
Waar gewerkt wordt zullen er altijd vergissingen gemaakt worden.
Zullen ze toch niet moeilijk om hoeven te doen…
Ik heb hem ook getoond, maar de heer wees erop dat de datum van vandaag waarop het is afgedrukt, niet overeenkomt met de datum van mijn aankoopfactuur.
Wees er transparant over op marktplaats in je je advertentie dat iemand je op de fout heeft gewezen en dat je dit eerst oplost voordat je het horloge weer te koop aanbied, zou mijn advies zijn.
Dat was echt heel vervelend. Ik wilde nog een factuur uitprinten met alle gegevens, waarbij ik uiteraard alleen de prijs verborgen had. De heer merkte echter op dat de printdatum bovenaan het document niet overeenkwam met mijn aankoopdatum, alsof dat relevant was. Op dat moment was ik er wel een beetje klaar mee.
Altijd eerlijk en transparant, en ik ben blij met mijn 99% positieve feedback van kopers. Maar dit had ik zelf niet verwacht, omdat ik er zelf nooit bij stil had gestaan. Ik bood aan dat kopers thuis konden komen kijken en het horloge op echtheid konden controleren. Ook kreeg ik de vraag of het een ECHTE Seiko Prospex is… Ongelooflijk, maken ze die ook al nep? Hoe dan ook, de heer bleef wantrouwend en mijn geduld raakte op, dus ik heb netjes aangegeven dat ik het hierbij zal laten.
Ja, heb ik al voorgehad bij aankoop Omega Seamaster bij de AD. Gelukkig had ik net voor het afrekenen even een loupe geleend in de winkel om te kijken of het nummer (leesbaar op een lug) wel overeenkwam met de documenten in de doos.
NIET DUS. Ze nemen gewoon een doos en kijken niet of die klopt met het horloge dat ze verkopen.
De juiste doos even laten opzoeken en opgelost.
Ik zag hen eerst raar kijken toen ik de loep vroeg en nummers begon na te kijken. Dan werd het plots iets relevanter en minder grappig voor hen.
Heb trouwens ook eens 1 nummer dat verkeerd zat op de autodocumenten vs kenplaatje in de auto, is pas veel later aan licht gekomen tijdens een autokeuring.
Haha, geweldig! Helaas gebeurt dit veel te vaak en ik ben geen uitzondering. Ik kan me voorstellen dat mensen dan denken: wat is er aan de hand?
Het is ook gewoon vervelend voor kopers, daar heb ik volledig begrip voor. Maar het gaat hier om een Seiko horloge, niet om een Rolex, Omega, Patek of iets dergelijks waarbij wantrouwen begrijpelijker zou zijn. Ik ben al 17 jaar actief, heb een positieve feedbackscore van 99%, bood aan om langs te komen, stuurde de factuur op, en nog steeds geen vertrouwen.
Op een gegeven moment raakt je geduld echt op. Dan denk ik: laat maar zitten. Ik bied het al aan voor een goede prijs en dan nog steeds geen vertrouwen.
Mail is verstuurd en ben benieuwd of ze er wat mee doen.
Een keer of 5 meegemaakt, in de 26 jaar dat ik in de auto business zit, dat kenteken niet bij de auto hoorde (bv 19 ipv 91), veel gedoe om het bij de RDW op te lossen.
Bij toeval heb ik momenteel een horloge te koop met een sticker van de Juwelier erop. Maar de vragen die je krijgt voor een niet duur horloge, en dan nog wantrouwen, man, man, man. Als je het niet vertrouwt, zeg ik altijd: niet doen. Nu lijkt het alsof ik een Patek Philippe Calatrava verkoop!
Aangezien het toch geen auto was die in de verkoop ging en ik hem ging opgebruiken, verder geen aandacht aan besteed. Maar kan me inbeelden dat het lastiger is bij een verkoop.