Seiko Horloge Gekocht bij Juwelier, Garantiekaart komt niet overeen?

??
Het lijkt me stug, dat de juwelier de papieren niet alsnog in orde maakt. En dan is alles weer oké en iedereen tevree.
En verder maar weer.

1 like

geweldig dat marktplaats haha, gooi de advertentie weg en bied alleen t horloge aan.

1 like

Ja, ik dacht van: “Wat kan er gebeuren? Kom het bekijken, bevalt het? Koop het. Bevalt het niet? Dank u wel voor uw tijd.” Toch? Ha!

1 like

Topic ontdaan van de bedrijfsnaam van de verkopende partij en vervangen (ook in de reacties) door “de juwelier”.
Twee redenen:

• Topicstarter mag geen ervaringen plaatsen;
  • Ervaringen betreffende niet-leden zijn niet toegestaan.

Met deze aanpassingen kan het topic mijns inziens wel verder.
Dank.

10 likes

Excuus, Jur.

Wat? De datum op je bon klopt niet met de datum op je factuur? Of was het echt de print-datum? Waarom rolt die uit je printer? Ik heb dat nog nooit voor elkaar gekregen. Als ik een digitale factuur had gehad, had ik aangeboden om die op te sturen via e-mail.

Ik begrijp het niet. Misschien moet je aan die klant niet willen verkopen, eerlijk gezegd. Ik heb een hekel aan mensen die actief op zoek zijn naar slakken om zout op te leggen. Wat mij betreft: Aankoopbon en horloge op één foto zetten, en wie 'm wil hebben wil 'm hebben.

Waarom zou je?

Nogmaals: Niet aan deze krotenkoker verkopen. Krijg je per definitie gedonder mee.

Ja.

1 like

Nee, ik bedoelde dat ik op dat exacte moment een factuur had gedownload via de juwelierswebsite, en daar stond een print (download)datum die volgens mij niet overeenkwam met mijn aankoopdatum.

Dan doe je alles voor ze, neem je de moeite om zelfs aan te bieden om even te komen kijken. Zo lang actief, met veel ervaring met mensen, en toch nog achterdochtig en op zoek naar iets.

1 like

Sorry, ik besef nu pas dat het overbodig, niet nodig en niet netjes was om dit hier te vermelden.

Plaatje bij het praatje…

Leuk ding. Ik weet niet of ik 'm weg zou doen, tenzij hij me te groot viel.

2 likes

Ik kan er maar niet aan wennen, of ik ben er nooit echt van gaan houden of zoiets. Is te zwaar voor mijn pols.

1 like

@Jur Mag hier een slotje op?

Is het dan opgelost door de juwelier of een andere reden? Daar ben ik dan wel benieuwd naar… Klopt echt heel het nummer niet? Of maar een beetje.

Seiko’s worden helaas ook nagemaakt/van de vrachtwagen gevallen. Vaak identiek, maar met een SII vergelijkbaar uurwerk erin. Dus voor de puristen een namaak, maar blijf verder wel een echte Seiko. Ben er zelf ooit ingetrapt, uiteindelijk laatst maar aan mijn pa gegeven. Die is er nu heel blij mee.

Raar verhaal. Fake is fake.

Verhaal van TS betreft een bij de AD gekochte Seiko met een verkeerde ingevulde garantiekaart.

1 like

Enige verschil is een NH36 ipv een 4R36 erin. Dus ja, fake. Maar qua kwaliteit en afwerking natuurlijk identiek. Zo bedoel ik het. Het is niet voor niks dat ik hem gratis aan mijn vader heb gegeven en niet verkocht heb.

En een case die niet gemaakt is door Seiko.
En een dial die niet gemaakt is door Seiko
Met een band die niet gemaakt is door Seiko
En wijzers die niet gemaakt zijn door Seiko
met een uurwerk dat Seiko niet in zijn eigen horloges lepelt

Het is niet identiek, het is gewoon fake.

1 like

Ik heb hem vergeleken met een originele. Ik ben er echt van overtuigd dat deze gewoon door Seiko geproduceerd was inclusief alle onderdelen.

Dus een afgekeurd exemplaar of een nacht productielijn.

Deze is echt 100% niet van een vrachtwagen gevallen. Komt keurig van een bekende juwelier hoor. Ze gaven ook aan dat het een fout bij hun was. Wel raar…

1 like

Is het ondertussen opgelost ?

Een echte seiko manta plaat of een fake zie je gelijk…dus ik kan mij dit absoluut niet voorstellen.

1 like

Me neither, maar sommige mensen houden zichzelf graag voor de gek.

1 like

Zou super, raar zijn een juwelier die fakes verkoopt. Maar heb gewoon keurig een factuur ontvangen. Het blijft wel raar dat deze niet matched.