Zo ver terug ga ik niet Maar ik geloof je meteen!
Ze hebben met dat model hun klanten wel stevig genaaid imho
Die re-issues vind ik ook zeker mooi. Alleen dat zo veel limited is, vind ik maar niks
Door de SPB15X serie uit te brengen voor een fractie van de prijs van de eerder uitgebrachte SLA033 van 5k?
jazeker maar niet van seiko zelf want die prijzen slaan nergens meer op, krijg ik jeuk van
De horloges hieronder is wat ik Seiko reissue op zijn best vindt in mijn ogen met een fantastische bouwkwaliteit en zeer scherpe prijzen!
Beide draag ik met veel plezier!
Hij was volgens mij 3.5-4k. Maar dat horloge inderdaad. Mensen die dat geld neerlegden en waarschijnlijk dachten een unieke reissue te krijgen. En dan het volgende jaar een horloge uitbrengen dat gewoon bijna het zelfde is. Hadden die mensen helemaal geen 4k hoeven aftikken. En de beperkte markt die er al was voor de SLA033 voor de rest om zeep helpen
Een seiko reissue maar het is geen seiko. Goedkoop scoren met andermans ontwerp. Daar krijg ik nou jeuk van
Kan het zelf niet beter verwoorden
Qua modellen hebben ze zich enorm goed herpakt. Qua prijszetting hebben ze ons allemaal goed “gepakt”.
Daar ben ik het niet mee eens. Als je een high end re-issue wil a la MM300 /(Grand Seiko bouwkwaliteit) dan is die SLA033 een absolute topper. Denk dat de mensen die 3k of meer voor een Seiko uitgeven dit voor het totaal pakket doen en vanwege liefde voor het merk Seiko. De SPB15X serie is mooi maar red het qua afwerking en bouwkwaliteit bij lange na niet bij de SLA033.
De release van de SPB18X serie als Marine Master Reduced of Marine Master 200 zou dan volgens jouw beredenering ook de markt/potentiële kopers van de MM300 SLA021 moeten opblazen/wegkapen. Ik denk dat dit niet gaat gebeuren, mensen die een MM300 willen kopen een MM300 en heb MM200.
Blij met je standpunt, scheelt weer je Seiko politie mening in die topics
Voor een niet-Seiko-kenner, is dit wel eens een mooi overzicht, bedankt daarvoor. Seiko heeft zoveel horloges dan het wat intimiderend is om je er in te verdiepen.
Vond het ook wel vreemd dat ze de o zo populaire SKX en SARB hebben gestopt. Kan het zijn dat ze bij Seiko geen fan zijn van de mod-community?
Eens, dit jaar heeft Seiko mij ook gepakt. En ik heb Seiko gepakt, diverse keren zelfs…
De SPB147 (62MAS) en SPB153 (Uemura/Willard) heb ik nog steeds, kanshebbers om lang te blijven ook. Want allebei top.
Ik hoop dat die betere afwerking van de 6r35 ook een stukje meer precisie meebrengt. Ik heb 3 6r15’s gehad en die liepen net zo slecht en onvoorspelbaar als de xxx26’s uit 5jes (type ff kwijt).
Een beetje platter mag ook wel want het blijven wel dikkertjes, die gemiddelde Seiko’s.
Dit is geen roast of zo maar wel mijn conclusie na een jaar of 12 met mechanische Seiko’s te hebben gestoeid. Daarvoor 12 jaar non-stop een Kinetica ( ook met de nodige problemen…).
Nee nog niet. Ligt nog lekker in de stickers in de doos.
Echt waanzinnig mooi inderdaad allebei!
Ik vind ook dat Seiko best goed bezig is eigenlijk. Het is natuurlijk wel erg jammer dat de prijzen zo omhoog zijn geschoten, maar aan de andere kant was dat natuurlijk ook te verwachten. Als we allemaal zeggen dat Seiko meest “bang for buck” had, waren ze allicht te laag geprijsd. Dus, jammer maar begrijpelijk.
De modellen vind ik allemaal top. Blij dat ze in z’n geheel een maatje kleiner zijn geworden.
Die limiteds, tja, dat hoeft van mij echt niet zo.
Nee ze lopen slechter, ik heb een alpinist, een 5 sport, een skx en een gmt, en de 5 sport loopt met afstand het meest accuraat.