Dan heb je wel pech gehad denk ik. Er zijn genoeg Seiko’s die spot on lopen.
Het is niet heel erg, maar bij de alpinist scheelt het zo’n 10 seconden per dag. Terwijl het met de 5 sports soms nog geen seconde scheelt.
Oeh ja dat zou wel heel gaaf zijn! Maar dan wel een ‘waardige’ opvolger. Waarvan ook iedereen meteen begrijpt dat het een opvolger van de SKX is zonder alles te grabbel te gooien.
Hoe draagt de Uemura? Groot of valt het mee?
Nee draagt juist klein door de kastvorm, ontbreken van lugs. Draagt eigenlijk kleiner dan de SPB147. Veel kleiner dan een Turtle.
Ik vind hem top. Hier ter illustratie op mijn 18/18,5 pols:
Edit: oh haha die foto deelde ik net ook al
De 6r15’s staan wel bekend om hun onbetrouwbaarheid. Ik ben benieuwd of dat bij de 6r35’s gefixt is, laten we hopen van wel.
Ik ga hem binnenkort een keer in het echt bekijken
Hoe zit het dan met de 7s26 en de 4R en de 8L35?
Absoluut herpakt, maar ze worden te duur die seiko’s
Doe mij maar liever t Seiko v 10 jaar geleden ofzo. Toen SKX en 1e Monster nog geniale budget duikers waren.
Nu lijkt die plek te zijn overgebleven voor Citizen Ny0040, Orient Mako enzo.
Laatst was was er iemand die op zoek was naar 1e horloge ofzo. Vroeger dacht ik niet eens aan Vostok. Nu des te meer…
Nou stijg je in m’n achting, laat ik dat voorop stellen. Niet omdat je iets positiefs zegt over Seiko, maar omdat je demonstreert dat je je mening kunt evalueren en bijschaven, dat is een ondergewaardeerde kunst. Chapeau!
Wat betreft Seiko, ik vond een jaar geleden ook al dat ze goed bezig waren, met name omdat ik de Prospex lijn niet verguisde en ook omdat ze dingen hadden gedaan als de mini-turtle en diverse presages die ik toch echt cool vond (en vind).
Ik heb zowel een Mini Turtle als een emaille Presage van die tijd, en ik heb ook een Uemura SP153 gekocht. Dat zijn stuk voor stuk ubertoffe horloges die nog comfortabel zijn ook.
Dat de SKX ter ziele is: Ach, ik heb er twee gehad, en ze ook weer verpatst omdat het gewoon nooit je dat was. Achteraf was mijn misgnoegen met de SK5 lijn onterecht, want op dat prijspunt kun je er inderdaad net zo goed een vijfje van maken, daar was de kwaliteit toch al naar.
Seiko is een prachtig merk met mooie horloges. Ik had zelf niet echt het gevoel dat het zo slecht met ze ging. Maar ik denk dat ze momenteel er best goed voor staan.
Kan dit beamen. Mijn SKX007J (~170€) loopt aanzienlijk accurater dan mijn SLA025 (3000£). Voorlopig geen mechanische Seiko’s meer in huize dunzdeck 🥲
Is het niet juist zonde dat ze weten dat ze geliefde modellen hebben gediscontinued en daar nu reissues van maken voor een premium prijs? Ze verdienen er gewoon meer geld mee
Daar hoor je veel minder problemen mee.
Ik moet zeggen dat ik hun nieuwe modellen erg mooi vind. Met name de nieuwe MM200 ziet er erg premium uit, lekker chunky.
Mijn interesse daalt in Seiko. Nochtans, Seiko’s blijven aantrekkelijk, maar het is vaak voortborduren op eenzelfde thema of reissues.
Ik koop er geen meer. Voor de verzamelaars die er 10 jaar terug bij waren is er een bijkomend probleem : de prijzen zijn fel gestegen.
11 jaar terug kocht ik een SKX009 voor 125€
Ik denk dat een Monster zwart of oranje toen 140€ kostte. Nu kost een Monster 350 tot 600€, ja met inbegrip van verbeteringen.
Mr Seiko, ik heb het moeilijk met die prijzen en mis originaliteit.
Ik denk dat members die er de laatste jaren zijn bijgekomen minder last hebben van de huidige prijzen, gezien ze de lage prijzen van 10 jaar terug niet gekend hebben.
Enigszins wel waar, maar aan de andere kant… alle horloges zijn fors duurder geworden de laatste jaren. Neem als voorbeeld maar Omega, met twee prijsstijgingen per jaar. Voor exact hetzelfde model. Daar heb ik meer moeite mee.
Seiko heeft zich helemaal niet herpakt. Seiko heeft altijd gedaan wat het gedaan heeft. En dat doen ze goed. Dat jóuw beleving opeens weer ruimte heeft voor Seiko als merk omdat je de ‘horological ladder’ nu opeens wél kan loslaten, heeft nix te maken met de koers en/of verwezenlijkingen van Seiko.
Het is niet toevallig dat je dit oprakelt nu je er zelf terug 2 hebt hé, mensen worden graag bestendigd in hun keuzes.
Hoezo niet? Als Seiko een aantal mooie vintage reissues heeft uitgebracht kan het beeld en het totaal plaatje van hoe je een merk beleeft veranderen.
Ik heb juist Seiko weer toegelaten en twee Seiko’s gekocht omdat het merk mij weer heeft weten te boeien.