Seiko is goed bezig en heeft zichzelf herpakt!

Ja natuurlijk kan dat. En zo werkt dat toch ook gewoon in het leven. Je perspectief kan veranderen en daardoor kan je veranderen van mening. Iets mooi gaan vinden of juist niet. :clap:

Je bent zo veranderlijk als de wind :joy:
Morgen kan Seiko weer niet wegens ‘toch echt minder goed afgewerkt’, kan een Longines legend diver weer wél vanwege de mooie heritage van Longines, zijn alle quartzen shitters tot je er één koopt natuurlijk, en is IWC terug te dure rommel met niet eens inhouse werkjes.

:wink:

Die Alpinist is geen lang leven beschoren. Draagt ook wel gewoon te lomp vind ik.

Longines heeft de laatste een aantal erg mooie vintage inspired modellen uitgebracht waaronder de pioneer spirit lijn.

Quartz is niet mijn ding en zal het ook niet zijn.

Perfecte maat met 39mm. We gaan het zien. Het was bijvangst was er niet specifiek naar op zoek…

Seiko is lekker bezig!

7 likes

een lezenswaardig artikel over een mooi horlogemerk met schitterende foto’s. ik vind dat seiko het aantal modellen wat mag verminderen en het aantal horloges met saffierglas wat mag vermeerderen. hardlex is niet meer van deze tijd. ik denk dat het voor een merk als seiko (en mijn favoriet : citizen) geen probleem mag zijn om saffier te leveren op hun horloges.

Volgens mij heeft Seiko in veel modellen nu saffier liggen. Alle nieuw Turtle, Samurai en Shogun. De nieuwe Marine Master 300 ook. En de reissues van 1k plus ook als ik mij niet vergis.

Daar ben ik het absoluut niet mee eens, ik vind dat hij door aflopende lugs juist heel fijn draagt. Het enige puntje is dat je bij de clasp maar twee verstelpunten hebt.

:point_up::point_up::point_up:Zijn luxury watches, high end zijn PATEK PHILIPPE watches bijvoorbeeld.

Hoe bedoel je twee verstel punten? Er zitten 4 micro verstellingen op een het is een rachetet clasp.

Ik bedoel high end voor Seiko wijsneus :sweat_smile:

Ik heb de stalen band, maar ik ga er denk een croco op zetten met een deployant clasp.

Hahaha, topper!:+1:

1 like

Sorry ik dacht even dat we het over de MM300 hadden maar we hadden het over de Alpinist.

Ik heb ooit op mijn Alpinist Sarb017 een Miltat Super 3D Oyster gehad met een V-Clasp. Was echt een top combinatie.

Ik twijfel nu tussen de miltat jubilee die speciaal voor de alpinist is gemaakt, of een croco voor een wat meer dressy look bij mijn werk outfit.

Seiko doet helemaal niks anders sinds je vorige topic…
Gaan we nu om de drie maanden een topic openen met de vraag of Seiko al een ander pad heeft gekozen?

Seiko heeft in de loop van het bestaan meer verschillende modellen horloges uit de mouw geschudt dan jij überhaupt kunt kennen. Van de Discus burger tot de Tuna’s, het zijn allemaal typische Seiko ontwerpen.

Als ik dat dan afzet tegen de risico-mijdende line-up van bepaalde (ahum) Zwitserse fabrikanten die al jaren lang exact dezelfde ontwerpen uitmelken, dan durven ze bij Seiko nogal eens wat anders te doen.

Ik heb Turtles, Arnies, BFK’s, Alpinisten, Pogues en de volledige Seiko 5 line-up maar even buiten beschouwing gelaten, maar ik hoop dat je begrijpt waar ik heen wil als ik tegen de aantijging protesteer dat Seiko eenvormig is of geen originele ontwerpen zou hebben. :wink: :kissing_heart:

Eensch. Van harte eensch. Ik zei dat een jaar geleden en blijf het zeggen: Seiko is altijd al een van de koddigste en meest gevarieerde merken geweest.

Daar is niks mis mee. Mensen die vinden dat alles in steen gehouwen is vind ik vaak veel enger.

Ach, dat doen we volgens mij om elk merk, op dit forum. :slight_smile:

7 likes

De rereleases van oude modellen zien er goed uit! De prijzen worden me wel iets te gek.

Algemeen seiko topic is ook nog een ding

1 like