Seiko Kinetic only

Foto van eerder vandaag.

4 likes

Hebben ze hem nu weer helemaal op orde gemaakt voor je?

Kroon is niet meer origineel en ook niet te verkrijgen natuurlijk. Verder werkt die wel perfect.

Jammer, zijn er geen vergelijkbare titanium modellen met eenzelfde kroon? Dat vergroot de kans op het vinden van een vervanger.

ik ben wel nog wat aan het zoeken. alleen de modellen met zo een kroon kosten direct een +300euro.
dat heb ik er niet voor over… mss dat ik er ooit wel een tegenkom dat kapot is :crossed_fingers:

1 like

Deze om de pols bij het schoffelen - kan die weer wat energie opdoen :slight_smile:

5 likes

Deze heeft ook wat nodig, helaas is de capacitor op en is het een frontloader.

11 likes

Wat een pracht duiker is dat…

1 like

Goedemorgen Roedolf,
Alle drie nog in mijn bezit. De Arctura sinds kort op een nieuwe lederen band want de originele was verteerd intussen. Gelukkig een originele band kunnen vinden op Watchpart Plaza. Op geen andere manier via de officiële kanalen te verkrijgen heb ik ontdekt.
Gr

1 like

Worden er nog kinetic modellen gemaakt door Seiko of is het nu allemaal solar en automatic.

Voor zover ik weet worden ze niet meer geproduceerd.

1 like

Volgens mij zit er nog ééń modelletje in de huidige collectie.


Maar duidelijk een aflopende zaak. Jammer…

5 likes

5 likes

Volgens mij wordt er ook nog een Premier Kinetic met perpetual calendar gemaakt, de SNP1*. Niet mijn smaak.

Zelf heb ik deze BFK, een modje van Rob “Monsterwatches” uit 2012; 10 jaar oud dus en nog in prima staat, ondanks dat ik hem zo vaak gebruik dat de batterij in die tien jaar nog nooit leeg is geweest. Andere chapter ring en wijzers en saffier erin gezet in plaats van het standaard hardlex. Behoorlijk onverwoestbaar geval moet ik zeggen maar wel een enorme brok staal op je pols. De stalen band is ook van behoorlijk zware kwaliteit, ik had hem eerst op de standaard rubberen band maar dat vond ik niet comfortabel dus heb later de stalen band erbij gekocht.

Op de kwaliteit van het kinetic uurwerk valt weinig af te dingen. Het is erg secuur (zet hem alleen goed met de wisseling van zomer- en wintertijd en de afwijking is niet meer dan een paar seconden per jaar) en ik heb hem dus al 10 jaar zonder enig onderhoud. Zou het toch jammer vinden als dit type uurwerk verdwijnt.

15 likes

Is iid jammer, fijn horloge…

7 likes

Heb je deze al weer lopend gekregen?

Hij loopt wel, maar de capacitor is zo slecht dat het net als een automaat werkt. Paar keer schudden om hem op gang te helpen, tijd goedzetten en dragen die dag.

2 likes

Leuke klassieke stalen Kinetic gevonden - helaas weer de beruchte geknakte bracelet… :confused:

maar zo is die voorlopig ook wel cool vind ik :nerd_face:

8 likes

6 likes

Daar heb ik er ook nog wel ééntje van:

3 likes