Beste HF leden,
Hopelijk kan iemand mij helpen om de Seiko Lassale horloges van mijn ouders weer werkend te krijgen.
Het gaat om de Seiko Lassale 2F50 5079 (herenmodel) & 2F50 5069 (damesmodel)
Mijn ouders hebben deze set Seiko Lassale’s in de jaren 80 in Hong Kong gekocht en het waren echt hun daily’s. Helaas liggen ze al jaren opgeborgen omdat bij het herenmodel jaren geleden de minutenwijzer los is gegaan.
Ik begreep van mijn vader dat zijn horloge al een keer voor hetzelfde euvel was gerepareerd heel lang gelden en dat toen de wijzer weer los is gegaan het niet meer mogelijk was om te repareren. Dit is ook al weer een aantal jaar geleden.
Het damesmodel zou gewoon moeten werken volgens mijn moeder maar alleen een nieuw batterij nodig hebben. Daar wil ik dan een nieuw batterijtje in willen laten zetten.
Tevens meteen onderhoud/service aan beide horloges laten doen als het mogelijk is om het horloge te repareren.
Dit zijn horloges die ik mijn ouders dagelijks zag dragen tijdens mijn jeugd en ik zou het fantastisch vinden als ik beide horloges weer werkend kan krijgen voor hun.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Wat foto’s van beide Seiko Lassale 2F50 5079 (herenmodel) & 2F50 5069 (damesmodel).