Ik heb een Seiko lord marvel gekocht een tijd geleden en toen heb ik er van genoten en toen deed hij het ineens niet meer opgestuurd naar de verkoper ( doet de horlogemakers opleiding)
Anker is toen vervangen en deed het weer super maar hij maakt een gek metaalachtig geluidje bij het lopen weet iemand wat dit kan Zijn en hoe je dit oplost?
Ik zou in ieder geval weer even contact opnemen met de verkoper.
Lijkt me logischer dan bij een andere horlogemaker gaan winkelen.
Had ik Al gedaan maar die weet het ook niet dus ik hoopte dat iemand bekend was met het probleem
En kan hij/zij dat dan niet beter opvolgen middels de opleiding? Leuk project en lijkt mij vriendelijker dan elders te gaan shoppen.
Met tweedehands horloges gaat er wel eens wat stuk.
Ja maar na het vervangen van het onderdeel is het dus later weer misgegaan
Dat kan met oude horloges.
Wat verwacht je van de verkoper? Je kan het horloge natuurlijk laten servicen… maar of ie dat nog waard is…
Ik verwacht niks ervan maar ik weet nu dus niet of het horloge straks niet meer loopt en zelf vindt ik hem erg gaaf maar er is een limiet natuurlijk wat ik eraan uitgeef
Maar hij loopt nu weer goed? Wat is precies het probleem dan?
Een raar metaalachtig geluidje als het horloge loopt
Het horloge klinkt niet een beetje als een ouderwetse wekker? Dat heb ik bij sommige horloges die flinke scheeftik hebben.
Ja nou zo klinkt het wel een beetje
En wat is scheeftik precies?
Dus als ik hem ga reguleren moet het over Zijn ?
als dat inderdaad het probleem is. Heb je een timegrapher?
Nee dat niet maar ik las laatst wel iets over een app op je telefoon misschien werken die goed
Die meet geen beat error. Verder is die app op de telefoon wel leuk.
Knap als jij een beat error kunt horen…. De horlogemaker die de opleiding doet kan hem op school ook gewoon even op de meet apparatuur leggen. Ik zou hem er zeker bij betrekken… Die oude Seiko’s hebben vaak heel veel slijtage dus kan zomaar zijn dat je heel iets anders hoort.
Dit geluid heb ik bij een 6216 ook gehad, in mijn geval was het de balans die dit veroorzaakte, vermoed toch slijtage of een balansveer die niet mooi ligt. Hoe dan ook een timegrapher zou uitkomst bieden.