23 Seiko’s telt mijn verzameling, waarvan 9 duikers. De drie duurste zijn Blumo, SPORK en SUN043.
Ik dacht dat de Shogun als volgende aan de beurt zou komen, maar mist wat karakter vind ik. Vandaar dat ik de Shogun wil overslaan en wil mikken op een tweedehands Marinemaster. De SBDX001. Eventueel komt ook de SBDX003 en SBDX017 in aanmerking.
Graag tips waarop ik moet letten bij mijn zoektocht.
Bedoel je qua centjes? Nee die blijven de waarde wel houden. Een Marinemaster is alleen maar aan te raden. Seiko’s ultieme duiker .
Edit: @Jeffreyh1984 heeft 2 dagen geleden zijn SBDX001 teruggetrokken uit de verkoop en wacht nu een nieuwe strapcode band af. Misschien kun je hem overhalen met een mooi bod?
Nee, draag hem hier met veel plezier. Maar de prijzen zijn wel stijgende. Met name van de SBDX001. De 017 heeft diashield en de X. De ene een +, de andere voor veel mensen een -.
dat wordt wel even wennen hoor, de MM is veel zwaarder en hoger dus ook nog eens topzwaar door onder andere de relatief bolle caseback en uberhaupt de dikte
Groot en bol voel je tenminste wel zitten. Met de shogun ben ik alleen maar bang dat ik overal tegenaan kletter omdat je denkt dat je niks om je pols hebt.