Seiko Marinemaster tips graag

23 Seiko’s telt mijn verzameling, waarvan 9 duikers. De drie duurste zijn Blumo, SPORK en SUN043.

Ik dacht dat de Shogun als volgende aan de beurt zou komen, maar mist wat karakter vind ik. Vandaar dat ik de Shogun wil overslaan en wil mikken op een tweedehands Marinemaster. De SBDX001. Eventueel komt ook de SBDX003 en SBDX017 in aanmerking.

Graag tips waarop ik moet letten bij mijn zoektocht.

Is een oudere Marinemaster af te raden ?

3 likes

Bedoel je qua centjes? Nee die blijven de waarde wel houden. Een Marinemaster is alleen maar aan te raden. Seiko’s ultieme duiker :heart_eyes:.

Edit: @Jeffreyh1984 heeft 2 dagen geleden zijn SBDX001 teruggetrokken uit de verkoop en wacht nu een nieuwe strapcode band af. Misschien kun je hem overhalen met een mooi bod? :innocent:

2 likes

Ben bang van niet :grimacing:

20 likes

En gelijk heb je vent :+1: :wink:.

1 like

Dikke aanrader, zeker in combi met de crafter blue band :ok_hand:

[URL=http://s185.photobucket.com/user/hypancistrus-zebra/media/Mobile%20Uploads/Horloges/IMG_20170509_065824_zpske1skbno.jpg.html][/URL]

9 likes

Alleen waardeloos dat je je eigen sluiting over moet zetten. Waarom maken ze dat ding niet gewoon zoals de crafter voor de sumo…

1 like

Ik heb gewoon een 2e sluiting bijgekocht :grin:

3 likes

Nee, draag hem hier met veel plezier. Maar de prijzen zijn wel stijgende. Met name van de SBDX001. De 017 heeft diashield en de X. De ene een +, de andere voor veel mensen een -.

Maar ik zeg: doen :slight_smile:

Staat nog te koop !

https://uhrforum.de/seiko-marinemaster-300-sbdx001-wie-neu-mint-condition-t304696

9 likes

Goed dat je t even zegt :see_no_evil:

1 like

Geweldig horloge, beetje dik, maar zooo mooi.

Geen tips, wel een vraag: Wat is je plan de MM300 op rubber of op staal dragen?

1 like

op UF valt dat wel mee

een jaar geleden kostte een nette MM300 om en nabij de 1300 euro en daar zie ik ze nog steeds voor langskomen

die van @Jeffreyh1984 was ongeveer NOS dus dat is niet te vergelijken

1 like

Ik volg. Plannen zijn ook in de maak hoe we dit gaan financiëren :smiley:

1 like

De X alleen op de kroon, niet op de wijzerplaat. :wink:

2 likes

Een X is een X :upside_down:

1 like

Ga dit draadje ook even met veel interesse volgen. Ben aan het twijfelen om de shogun eruit te doen en dan voor een MM300 te gaan. Machtig ding.

1 like

dat wordt wel even wennen hoor, de MM is veel zwaarder en hoger dus ook nog eens topzwaar door onder andere de relatief bolle caseback en uberhaupt de dikte

waar de Shogun vederlicht en comfortabel draagt…

Groot en bol voel je tenminste wel zitten. Met de shogun ben ik alleen maar bang dat ik overal tegenaan kletter omdat je denkt dat je niks om je pols hebt.

haha ja dan is het wel een goede overstap denk ik :wink: