Seiko Marinemaster tips graag

Klopt, maar een X op de wijzerplaat zou mij storen en deze op de kroon niet.
Bovendien er makkelijk af te polijsten voor de diehard hater.
Daarentegen heeft de 017 gewoon wat voordelen zoals Mems en Diashield.
En ja … ik heb twee keer de 001 gehad en nu de 017.

2 likes

eens :wink:

1 like

Zeker staal. Seiko of ander staal.

Is de MM300 op staal opvallend zwaarder dan de Sumo?

vooral meer topzwaar, qua totaal gewicht scheelt het denk ik niet zo veel

grootste verschil is dat de Sumo je pols meer omarmt (platter, grotere lug-to-lug) en de MM er een beetje bovenop wiebelt (smaller, hoger).

uiteraard afhankelijk van je pols, maar dit is wel zo ongeveer de algemene bevinding van veel MM dragers

4 likes

Oei… ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie ff… :wink:

Overigens zit ik eraan te denken om die van mij te koop te gaan zetten, ben namelijk verliefd op wat anders geworden… :blush:

1 like

Krijg je spijt van. :cry:

:heart_eyes: Ga nu wss ook aan de PO 8500 42mm lekker wiebelen en topzwaar. :yum:

1 like

Ik heb nu 6 Seiko’s inclusief een Shogun en ik dacht de MarineMaster over te slaan, maar als ik de bovenstaande foto’s zie ga ik toch wel twijfelen :smiley:

2 likes

Ik zou zeker een MM300 kopen. Een super mooie klok en een tijdloos uiterlijk. Als hij niet zo klein oogde op mijn pols had ik hem ook gekocht.

Vraagje aan degene die er al 2 of 3 gehad heeft en anderen die hem steeds wegdoen. Wat is de reden dat je elke keer een klok wegdoen die je super mooi vindt maar dan weer verkopen en dan later weer terug kopen. Je kan natuurlijk zeggen flipperitus maar toch… Je verliest er altijd wat knaken mee toch??

En TS, succes met de zoektocht! Geniet daar ook van, misschien nog meer dan het hebben.

3 likes

En jij kunt het weten. :slight_smile:

1 like

Misschien wel maar ik ga mijn collectie steeds meer samenstellen op basis van draagtijd en ik draag m nu nooit… en das zonde…

Mocht ik inderdaad spijt krijgen dan vind ik er wel weer 1 :wink:

3 likes

Echt wel, zoveel klok. :yum:

1 like

Ok, dat is natuurlijk ook zonde. Wat heeft er meer draagtijd dan zo’n dikke klok dan?

1 like

Dit zijn m’n 2 ex-MM300’s. Supermooi, maar door de hoogte/topzwaarte toch minder draagbaar en daarom ex-en. En door de flipperitis natuurlijk. Maar stiekem wil ik er wel weer 1.

6 likes

Kijk… dat is de magic kriebel van dat ding.

4 likes

Op dit moment o.a. deze 3…

12 likes

Zeker een mooie collectie. Maar ik zou zeker eerder de MM dragen. Of is het eerder dat er dan beschadigingen op kunnen komen? Dat had ik namelijk wel met mijn vorige breitling en oris. Bang dat er iets mee ging gebeuren. Daarom maar de onverwoestbare Oriënt SD gekocht. Als ik daarmee ergens tegenaan stoot dan is dat ergens tenminste kapot :sunglasses:

3 likes

Ook dat speelt mee inderdaad.

9 likes

Zit eraan te denken om mijn Breitling te verkopen, een mm aan te schaffen en het resterende geld ergens anders voor te gebruiken. Blijven hele mooie klokken!

1 like