Seiko Marinemaster tips graag

Haha precies

1 like

Inderdaad 1250 is moeilijk geworden. De “vraagprijzen” op Uhrforum gechekt … de prijzen stijgen ietwat.

Mijn vermoeden voor de prijsstijging :

• de Marinemaster wordt populairder, dus meer vraag
  • de betere conjunctuur
  • de 017 die ( nieuw ) veel duurder is, en waarbij voor de meesten de kleine verbeteringen de meerprijs niet waard is

Ik heb de Marinemaster voor het eerst gezien toen ik mijn Padi Turtle kocht bij een HF-member.

Vandaag zag ik de zilvergrijs-klleurige Sumo. Zaaalig, op die puist na. Door de reflectie van de dial zie zelfs twee puisten.

2 likes

Goede koop @BATMAN :thumbsup:

1 like

Mmm, deze snap ik niet, hij is ook vaak jaren jonger. (tweedehands)

1 like

Zaten nog 2 lederen banden extra bij ook toch? Top hoor, van harte!

Dat jaren valt wel mee, de sbdx001 heb je volgens mij tot 2015. Oftwel ook persoonlijke voorkeur speelt mee. Mijn voorkeur ging destijds bewust uit naar de sbdx001.

Ik heb de 001 nooit gehad, maar wat ik begreep van @watchagain is het krassen en deskdiven bij de 001 een aanzienlijker probleem dan bij de 017.

1 like

Nu heb je het over produktie data, ik heb het over aanbod tweedehands.
Een 2014 of oudere 001 tegenover een 017 van b.v. 2016/2017.

Sluiting is hetzelfde, dus deskdive ook.
De andere componenten zijn gewoon minder kras- lees swirl - gevoelig.

1 like

Begrijpelijk. De enige echte.

1 like

:thinking:

1 like

Weet alleen dat de 17 diashield heeft en dat werkt perfect weet ik uit ervaring bij mijn titanium seiko’s. Echter gezien het feit dat ik de SBDX001 nooit als daily gebruikte/zou gebruiken had dat voor mij geen meerwaarde… veel te zuinig op zo’n klok.
Ik vond de 1 ook gewoon net wat mooiere indexen hebben en dat verschil is echt minimaal (leken net wat witter bij de 17)

Nee, heb ik er niet bij gekocht.

Nu nog de Angus Jubilee band er aan dan is hij helemaal af of niet kan ook :wink:

Jubilee vind ik mooi op SKX. Maar Jubilee vind ik niet passen qua stijl op zowel Sumo als Marinemaster.

Dit vind ik mooi. Maar jammer van het ontbreken van end-links.

1 like

Is deze niet wat dan?

1 like

Twijfel of die hoekerige stijl past bij MM300

1 like

Geen idee eigenlijk.

Ik vind die Angus jubilee fantastisch staan op een MM300 en Sumo maar juist voor een SKX wat aan de grove kant. Heb je al een Crafter Blue voor je MM300?

1 like

Een jubilee grof? :sweat_smile:

1 like